۶ هزار میلیارد تومان ارزش شرکت‌های سهام عدالت چهارمحال و بختیاری است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری، با اعلام اینکه ارزش میزان سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان ۶ هزار میلیارد تومان است، گفت: مدیریت مطلوب این سرمایه می‌تواند آثار اقتصادی و اجتماعی ویژه‌ای در زمینه توسعه استان داشته باشد.
تصویر ۶ هزار میلیارد تومان ارزش شرکت‌های سهام عدالت چهارمحال و بختیاری است

به گزارش سایت خبری پرسون از چهار محال و بختیاری، تهمتن عبدالهی با اشاره به برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در ماه‌جاری افزود: در راستای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و توسعه مالکیت‌های عمومی و با عنایت به موافقت مقام معظم رهبری با آزادسازی سهام عدالت و به منظور مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه لازم است افراد واجد شرایط و دارای صلاحیت تخصصی و حرفه‌­ای به عنوان نامزد هیات مدیره این شرکت‌ها در سامانه ستان سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۸ نفر در استان‌ برای حضور در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد تاکنون ۲۲ نفر را سازمان بورس تایید صلاحیت کرده است و صلاحیت مابقی نیز به زودی بررسی خواهد شد.

عبدالهی با بیان اینکه ثبت‌نام‌ در این انتخابات تا هفتم اسفندماه ادامه دارد، تصریح کرد: پس از تایید صلاحیت، معرفی داوطلبان از طریق سایت سازمان بورس انجام می‌شود و سهامداران روش غیرمستقیم می‌توانند فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مشمولان سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کردند نیازی به شرکت در انتخابات ندارند، اما افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

عبدالهی افزود: صلاحیت هر فردی که به عنوان داوطلب در این انتخابات حضور پیدا می‌کند، باید توسط سازمان بورس تایید شود و روند تایید صلاحیت این افراد مانند هر شرکت بورسی دیگر است و باید شایستگی حرفه‌ای و تخصصی این افراد توسط سازمان بورس تایید و مراحل احراز شرایط طی شود.

وی با اشاره به شرایط لازم برای داوطلب شدن در ان انتخابات، افزود: داوطلبان باید سهامدار سهام عدالت به صورت روش غیرمستقیم باشند و علاوه‌بر شرایط عمومی، نامزدها باید شرایط تخصصی و تجربه کار در حوزه شرکت‌داری را داشته باشند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری با توضیح شرایط آینده پس از برگزاری انتخابات گفت: در حال حاضر سود یکسان به تمام سهامداران عدالت پرداخت می‌شود اما از این پس دیگر این سود یکسان نخواهد بود و بر اساس عملکرد شرکت‌ها، سود سهامداران مشخص می‌شود.

عبدالهی تصریح کرد:‌ هیچ یک از نامزدها نمی‌توانند چنین تضمینی را بدهند که حداقل سود با یک رقم مشخص شده را پرداخت می‌کنند چرا که فعالیت شرکت‌داری به عوامل متعددی از جمله هیات حاکمه آن شرکت، شرایط بازار، شرایط روابط بین‌الملل و سیاست‌های اقتصادی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه امکان جابه‌جایی سهامداران بین انتخاب۲روش مستقیم و غیرمستقیم برای مدیریت سهام خودشان وجود ندارد، گفت: ابتدای امسال این امکان به افراد داده شد که بین ۲ روش مستقیم و غیرمستقیم یکی را انتخاب کنند و از این پس دیگر این امکان وجود ندارد.

عبداللهی با اشاره به نحوه شرکت در این انتخابات که به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: برای حضور در انتخابات الکترونیکی، تمام سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری مجامع به صورت حضوری امکانپذیر نیست.

تعداد مشمولان سهام عدالت در استان ۷۴۲ هزار و ۷۳۶ نفر است که از این تعداد ۴۸۹ هزار و ۹۲۴ نفر معادل ۶۶ درصد روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کرده‌اند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

منبع: ایرنا

234335