دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی:

۹۷ درصد اقتصاد ایران به بانک‌ها وابستگی دارد

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی عنوان کرد: به استناد آمار‌های موجود، ۹۷ درصد اقتصاد ایران وابسته به بازار پول بوده و تنها ۳ درصد مدیریت آن بر شانه بازار سرمایه قرار دارد.
تصویر ۹۷ درصد اقتصاد ایران به بانک‌ها وابستگی دارد

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، حمید صفایی نیکو دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد گفت: در حوزه تامین مالی در دنیا، دو بازار «سرمایه» و «پول» بیش از همه کارکرد دارند و از این میان بازار «سرمایه» باید مدار اصلی در هدایت و راهبری اقتصاد کشور‌ها باشد، اما متاسفانه این روند در ایران به شکل دیگری رقم خورده است، چنانکه اقتصاد کشور ما، «بانک محور» توصیف می‌شود و بازار پول هدایتگر امور است.

وی افزود: اساسا بازار سرمایه با این هدف خلق شده که روند تامین مالی بلندمدت بنگاه‌های اقتصادی را میسر کند و بانک‌ها نیز باید تامین مالی کوتاه‌مدت را رقم بزنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی، اشاره‌ای هم به انتقاداتی داشت که در باب دخالت دولت در نظام بانکی هستند و ادامه داد: البته که این مداخله‌گری در بازار سرمایه نیز وجود دارد و همین رویه باعث شده تا توازن در این بخش از میان برود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

234079

مطالب مرتبط