خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت که در سجام ثبت نام نکرده اند

مدیرکل امور استان‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت مردم برای شرکت در مجمع الکترونیک و حق رای ضروری است.

به گزارش سایت خبری پرسون، «سعید توتونچی» با اعلام این‌که از مجموع ۴۹ میلیون ایرانی که سهام عدالت شامل آنان شده، ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم و حدود ۳۰ میلیون نفر نیز روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، اظهار داشت: در همه ۳۱ استان کشور شرکت‌های سرمایه گذاری استانی وجود دارد که به جز سه استان، در بقیه استان ها سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس معامله می شود.

وی ادامه‌داد: برای استان های باقی مانده نیز تا قبل از ۲۰ اسفند ماه سال جاری که مجامع این شرکت ها برگزار می شود نیز فرایند درج نماد و فعال شدن معاملات آنها در بازار سهام انجام می‌شود.

مدیرکل امور استان های وزارت اقتصاد با بیان این‌که سرمایه شرکت‌های سرمایه گذاری استانی حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: پس از تشکیل شرکت‌های سرمایه گذای استانی، مهمترین موضوع ارکان این شرکت‌ها است که باید در ابتدا اعضای هیات مدیره آنها مشخص شود تا بتوانند مدیریت این حجم از سرمایه های عظیم را برعهده بگیرند.

وی در ادامه گفت: مردم می توانند با ثبت نام در سامانه «ستان» برای عضویت در هیات مدیره درخواست خود را ثبت کنند که علاوه بر احراز صلاحیت‌ها و شرایط عمومی باید به‌طور حتم تا قبل از برگزاری مجمع، سهامدار شرکت سرمایه گذاری استانی که قصد دارند عضو هیات مدیره آن شوند، باشند.

توتونچی با بیان این نکته که ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت یکی از مهم‌ترین رویدادها برای سهامداران شرکت‌های سرمایه گذاری استانی است، اظهار داشت: برای شرکت در مجمع الکترونیک و حق رای، ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت برای مردم ضروری است و انتظار داریم تا قبل از برگزاری مجمع در ۲۰ اسفند آن دسته از افرادی که ثبت نام نکرده اند نسبت به آن اقدام کنند.

مدیرکل امور استان های وزارت اقتصاد اعلام کرد: تا امروز حدود ۵۵ درصد که بیش از ۳۰ میلیون سهامدار را شامل می شوند از دارندگان سهام عدالت در سامانه سجام ثبت نام کرده اند و در مقابل حدود ۱۳ میلیون سهامدار همچنان در این سامانه ثبت نام نکرده اند.

وی گفت: آمارها نشان می‌دهد که در ۲۲ استان بالای ۵۰ درصد مردم در سامانه سجام ثبت نام کرده اند و در سایر استان ها ثبت‌نام‌ زیر ۵۰ درصد است که امیدواریم تا قبل از ۲۰ اسفند که مجامع برگزار می شود نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام کنند.

234063