۱۱۷ مرکز مثبت زندگی در مازندران با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

مدیرکل بهزیستی مازندران اعلام کرد: ۱۱۷ مراکز مثبت زندگی در استان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور افتتاح شد.
تصویر ۱۱۷ مرکز مثبت زندگی در مازندران با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مازندران، گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران از افتتاح همزمان مراکز مثبت زندگی در سراسر کشور و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در اسفند ماه امسال خبرداد و گفت: ۱۱۷ مرکز مثبت زندگی هم در مازندران جهت فعالیت و ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش بهزیستی راه اندازی می‌شوند.

وی افزود: با افتتاح این مراکز ۱۰۱ هزار و ۴۶۹ مددجو از خدمات این مراکز بهره مند می شوند.

گوهردهی با اشاره به واگذاری حداکثر ۴۵۰ پرونده به هر مرکز، گفت: تعیین محل تاسیس مراکز بر اساس توزیع جغرافیایی و جمعیتی مددجویان مستمری بگیر بهزیستی استان بوده که بر حسب محل سکونت مددجویان در نقشه جغرافیایی هر ۴۵۰ خانوار تحت پوشش یک مرکز قرار می‌گیرند که این مراکز بر محور مددکاران اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک خواهند بود.

وی افزود: براساس آن کارشناسان و مددکاران باید سالانه دوبار به منازل مددجویان مراجعه و وضعیت آن‌ها را بررسی کنند و رضایت مندی مردم و سهولت در دسترسی به خدمات از اهداف راه اندازی این مراکز می‌باشد.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: بیشترین تعداد مراکز مثبت زندگی مجوز داده شده استان، در شهرستان بابل به تعداد ۱۵ مرکز بوده است و از تعداد ۱۱۷ مرکز ۱۶ مرکز در مناطق روستایی تاسیس شده است.

دکتر گوهردهی با بیان اینکه در تمامی ۲۲ شهرستان بر اساس تعداد پرونده‌ها برای مراکز مثبت زندگی مجوز صادر شده است افزود: ۱۸ هزارو ۴۱۲ بازدید تاکنون از منزل مددجویان توسط مددکاران مراکز مثبت زندگی در استان انجام گرفته است.

واگذاری بیش از ۵۱ هزار پرونده به مراکز مثبت زندگی

دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی خط مقدم خدمت‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی است، گفت:بیش از ۵۱ هزار پرونده مستمری بگیر زیر پوشش پوشش بهزیستی به ۱۱۷ مرکز مثبت زندگی واگذار شده است.
او افزود: گروه‌های هدف بهزیستی دارای مشکلات جسمی و حرکتی و شرایط خاصی هستند که مراکز مثبت زندگی نیز با هدف تسهیل دسترسی به خدمات برای این افراد راه اندازی خواهد شد.

گوهردهی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی محله محور است، گفت: با راه اندازی این مراکز، ۲۲ خدمت سطح اول بهزیستی در شهر‌ها و روستا‌ها به شکل منطقه‌بندی شده و در کوتاه‌ترین زمان و نزدیک‌ترین مکان به محل زندگی مددجویان و افراد دارای معلولیت ارائه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

233968