وزیر صمت در بافق:

40 درصد اقتصاد کشور توسط وزارت صمت اداره می شود

رزم حسینی با بیان اینکه 40 درصد اقتصاد کشور توسط وزارت صمت اداره می شود، افزود: در حوزه صنایع، معادن، تجارت، بازار و ... برنامه هایی برای رشد اقتصادی داریم.
تصویر 40 درصد اقتصاد کشور توسط وزارت صمت اداره می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، علیرضا رزم حسینی ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی مرکز جامع سلامت روستایی سبزدشت شهرستان بافق ضمن قدردانی از خیر این پروژه اظهار داشت: احداث این مجموعه بهداشتی و درمانی در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی معادن انجام شده و سرمایه گذار معدن این منطقه، اقدام به احداث مرکز درمانی نیز کرده است.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از روستاها آب و برق و گاز و تلفن و سایر زیرساختهای ارتباطی وجود دارد اما مردم به دلیل نداشتن شغل به شهرها مهاجرت می کنند، افزود: با احیای یک معدن متروکه اولین اتفاق، ایجاد شغل برای اهالی روستا است و معتقدیم باید به دنبال ایجاد کسب و کار در روستاها و شهرهای دورافتاده باشیم تا مهاجرت شکل معکوس پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: بافق و بهاباد منطقه معدن خیز است و با اکتشاف، استخراج و تولید می توان در روستاها اشتغال ایجاد کرد.

رزم حسینی با بیان اینکه 40 درصد اقتصاد کشور توسط وزارت صمت اداره می شود، افزود: در حوزه صنایع، معادن، تجارت، بازار و ... برنامه هایی برای رشد اقتصادی داریم.

وی عنوان کرد: در حوزه معدن، با آزادسازی معادن ظرف دو هفته آینده، بین 5 تا 6 هزار معدن در اختیار سرمایه گذاران متعهد قرار می گیرد.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس نیز در این مراسم ضمن قدردانی از سرمایه گذار معدن تاجکوه بیان کرد: انجام مسئولیت های اجتماعی در کنار ایجاد شغل و کار اقتصادی، بسیار ارزشمند است.

محمدرضا صباغیان با اشاره به اینکه برای اولین بار در طول 40 سال گذشته است که یک وزیر به روستای سبزدشت سفر می کند، افزود: امیدواریم با ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران شاهد رونق اقتصادی در روستاها باشیم.

گفتنی است؛ مرکز جامع سلامت سبزدشت در زمینی به وسعت 900 متر با اعتبار 4 میلیارد تومان شامل یک مرکز درمانی و سه خانه پزشک کلنگ زنی شد.

وزیر صمت در ادامه سفر خود به استان یزد، در روز دوم سفر به شهرستان بافق سفر کرده و پس از کلنگ زنی این پروژه از معدن سنگ آهن مرکزی ایران – بافق و صنایع جوار معدنی آن بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

233945