امیرآبادی:

مصوبه مجلس امتیازی خوبی برای دولت در مقابله با تحریم هاست

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه باید همه تحریم‌ها و نه فقط تحریم‌های هسته‌ای برداشته شود، اظهار داشت: درخواست مجلس هم همین است که تحریم‌ها عملاً لغو شود.
تصویر مصوبه مجلس امتیازی خوبی برای دولت در مقابله با تحریم هاست

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس امشب در گفتگوی زنده تلویزیونی که از شبکه سوم سیما پخش شد با اشاره به سیاست‌های جدید آمریکا درباره ایران، گفت: اینکه هراز گاهی بیایند «آب نبات چوبی» به ما نشان بدهند و بعضی هم با این صحبت‌ها دلشان بریزد برای ملت ما قابل قبول نیست. اتحادیه اروپا و آمریکایی‌ها باید در عمل نشان بدهند دنبال تعهدات خود در «برجام» هستند.

وی با بیان اینکه برجام تعهداتی را برای ما و گروه ۵+۱ مشخص کرده است، افزود: ایران تعهدات خود را کامل انجام داده است و اکنون نوبت آنها است که تعهدات خود را انجام بدهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: آقایانی که دل خوش کرده اند و بر این باور هستند، دیپلمات‌ها می‌توانند در نیویورک قدم بزنند، بدانند این روش مشکلی از مشکلات ایران را حل نخواهد کرد؛ مردم ایران می‌خواهند تحریم‌های نفتی و بانکی در عمل برداشته شود.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه باید همه تحریم‌ها و نه فقط تحریم‌های هسته‌ای برداشته شود، اظهار داشت: درخواست مجلس هم همین است که تحریم‌ها عملاً لغو شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از دولتی‌ها گفته بودند، اگر تحریم‌ها برداشته شود ما چند ساعته راستی آزمایی می‌کنیم! با این حرف‌ها مردم را به سمت و سوی دیگری نبرید، باید با مردم صادق باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: راستی آزمایی طول می‌کشد از این رو باید از هم اکنون این پیام به غربی‌ها و اروپایی داده شود که اگر راستی آزمایی به نفع ملت ایران نباشد ما دیگر به تعهدات خود در برجام برنمی گردیم.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه ملت ایران در چهار-پنج سال اخیر با مقاومتی که انجام دادند پیروز صحنه شدند، اظهار داشت: بخش خصوصی ما تا حدودی تحریم‌ها را حل کرده اند اما متأسفانه بعضی از دولتی‌ها و مسئولان وزارت خارجه به گونه‌ای اظهار نظر می‌کنند که آمریکایی‌ها، راهبردهایی که پیش از این و در زمان انتخابات اعلام کرده بودند را کنار می‌گذراند و راهبرد جدید اتخاذ می‌کنند!

وی به قانون لغو تحریم‌ها که در مجلس یازدهم تصویب و از سوی شورای نگهبان تأیید شد پرداخت و گفت: مصوبه اخیر مجلس امتیازی را در اختیار دولت قرار داد و امیدواریم دولت از این امتیاز استفاده کند.

233921