محدودیت اعزام به مسابقات جهانی تیراندازی

به دلیل شیوع ویروس کرونا کاروان تیراندازی ایران به صورت محدود در مسابقات جهانی هند شرکت می‌کند.
تصویر محدودیت اعزام به مسابقات جهانی تیراندازی

به گزارش سایت خبری پرسون، با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان سال گذشته تعداد زیادی از رویدادهای ورزشی لغو شد و برخی نیز به تاخیر افتاد. در تیراندازی نیز بسیاری از مسابقات در سال ۲۰۲۰ برگزار نشد اما با توجه به در پیش بودن بازیهای المپیک توکیو و توزیع سهمیه المپیک از طریق رنکینگ، طبق اعلام فدراسیون بین‌المللی قرار است مسابقات جهانی تیراندازی در هند برگزار شود.

با برنامه‌ریزی صورت گرفته مسابقات قرار است از ۱۸ تا ۲۹ مارس در دهلی نو برگزار شود اما فدراسیون کشورمان در نظر دارد به دلیل بحران کرونا و نگرانی از شیوع ویروس، تعداد محدودی از ورزشکاران را به این مسابقات اعزام کند. بر این اساس ورزشکارانی که شانس آنها برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ وجود دارد به رقابت‌های جهانی دهلی اعزام خواهند شد.

در سایت فدراسیون جهانی تیراندازی نام حسین باقری، امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان در تفنگ و گلنوش سبقت الهی در تپانچه ذکر شده است.

جواد فروغی ملی‌پوش کشورمان که توانسته در تپانچه سهمیه المپیک بگیرد از فدراسیون درخواست کرد که به این مسابقات اعزام شود. درخواست او در دست بررسی است اما فعلا جوابی به فروغی داده نشده است.

در مجموع ۲۷۹ ورزشکار از ۴۳ کشور در مسابقات شرکت خواهند کرد.

233871