عضو شدن دانشگاه سمنان در شبکه یونسکو

دبیر اجرایی نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی ایران اعلام کرد: نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی ایران با برگزاری میزگرد ویژه آموزش بین رشته‌ای و امضای تفاهم‌نامه همکاری با شبکه یونسکو، به صورت مجازی به پایان رسید.
تصویر عضو شدن دانشگاه سمنان در شبکه یونسکو

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، شمس‌الضحی ابوالمعالی دبیر اجرایی نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی ایران گفت: در این میزگرد ، سخنرانانی از ارمنستان، هند و انگلستان حضور داشتند و با امضای تفاهم نامه همکاری با شبکه یونسکو، دانشگاه سمنان موفق به عضویت در این شبکه و ایجاد دفتر و آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی علوم زیستی در سطح همکاری‌های منطقه ای و بین المللی شد.

وی افزود: این تفاهم نامه در ۱۰ بند و با تاکید بر آموزش زیست‌شناسی در مقاطع ابتدایی، متوسطه و دانشگاه به صورت عمومی و در همه رشته‌ها است.

دبیر اجرایی بیست و یکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی ایران گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، تلاش بر این است که در تمام مقاطع تحصیلی، درس زیست‌شناسی عمومی به افراد آموزش داده شود.

ابوالمعالی بیان کرد: سطح علمی مقالات ارائه شده در بیست و یکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی ایران بالا بود و انتخاب برترین‌ مقاله‌ها آسان نیست.

وی افزود: مقالات منتخب این کنگره به صورت کامل در مجلات انجمن زیست شناسی ایران به چاپ می‌رسد.

بیست و یکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین‌المللی زیست‌شناسی ایران، از بیست و هشتم بهمن، چهار روزه و با حضور میهمانانی از داخل و خارج کشور به صورت حضوری و مجازی و در راستای دستیابی به اهداف سند ششم توسعه علمی کشور و نقشه جامع علمی جمهوری اسلامی ایران و با هدف ایجاد فضای تعامل و هم‌اندیشی علمی بین پژوهشگران و دانشمندان علوم زیستی در سطح ملی و بین‌المللی و با شعار "زیست‌شناسی یکپارچه: همگرایی برای توسعه پایدار" برگزار شد.

۸۰۰ مقاله از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال و ۷۰۰ مقاله پذیرش شد که حدود ۲۰۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۵۰۰ مقاله هم به صورت پوستر در مدت برگزاری این کنگره بین المللی ارائه شد.

این کنگره شامل چهار کنفرانس بود که زیست‌شناسی گیاهی، زیست‌شناسی جانوری، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی و زیست‌شناسی محیطی و حفاظت ، محورهای این کنفرانس‌ها بود.

233856