رئیس پژوهشگاه وزارت ارتباطات خبر داد؛

همکاری با سایپا برای ساخت اتومبیل خودران/ مطالعات درباره فناوری اینترنت 6G آغاز شد

وحید یزدانیان در نشست خبری مجازی امروز از فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشگاه وزارت ارتباطات در چند سال اخیر خبرداد.
تصویر همکاری با سایپا برای ساخت اتومبیل خودران/ مطالعات درباره فناوری اینترنت 6G آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه وزارت ارتباطات، به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه وزارت ارتباطات در نشست خبری مجازی حضور یافت. یزدانیان در این نشست خبری از دستاورد‌های بعد از انقلاب پژوهشگاه این وزارتخانه صحبت کرد و در ادامه به سوالات خبرنگاران خبرنگاران پاسخ داد.

یزدانیان با بیان اینکه سال‌های اخیر با وجود تحریم‌ و کمبود در سخت افرازهای کشور مشکلات حاصل از این موضوع را رفع کردیم، گفت: ما تمام تلاشمان را کردیم تا بتوانیم محصولات مورد نیاز پژوهشگاه را تهیه کنیم، اما راه دوم ما این بود که در این زمینه به تولید برسیم یعنی وقتی به چیزی احتیاج داریم باید آن را تولید کنیم که در این زمینه نیرو‌های ما به خوبی کار را پیش بردند. که خوشبختانه ما قصد داریم تا سال آینده ۱۰ محصول استراتژیک را با همکاری شرکت مخابرات کشور، تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه 5G هیچ ضرر مستقیمی برای انسان ندارد، بیان کرد: همانطور که می‌دانید اگر نزدیک به دکل مخابراتی باشید ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد. این موضوع هم دقیقا مثل قضیه واکسن است که خیلی‌ها می‌گویند خطر دارد، اما وجود آن ضروری است. این اینترنت پر سرعت به دلیل امکانات پزشکی و دیگر شرایط پیشرفته‌ای که برای کشور ایجاد می‌کند، وجود آن ضروری است. حال اگر تمام مسئولان و اپراتورها پیگیر این موضوع هستند دلیل آن کاربردهای مفید اینترنت 5G و لزوم وجود آن برای مردم ایران است.

همکاری با سایپا برای ساخت اتومبیل خودران/ مطالعات درباره فناوری اینترنت 6G آغاز شد

یزدانیان با بیان اینکه موضوعیت اینترنت نسل ششم مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: یکی از کاربرد‌های شبکه نسل پنجم ارتباطات، تولید خودروی هوشمند است. همکاری ما با خودروسازی‌ سایپا فراتر از موضوع تولید خودروی هوشمند است و باید توجه داشت که نباید به این زودی منتظر خودروی خودران بود، اعلام کرد که تولید چنین کالایی مراحل مختلفی خواهد داشت و بین ۵ تا ۱۰ سال به طول خواهد انجامید.

همکاری با سایپا برای ساخت اتومبیل خودران/ مطالعات درباره فناوری اینترنت 6G آغاز شد

رئیس پژوهشگاه وزارت ارتباطات در ادامه گفت: در حال حاضر با سایپا توافق کردیم که در زمینه تولید خودروی هوشمند همکاری کنیم. قدم اول استفاده از ماژول‌های هوشمند در خودروهای فعلی است و خودروی ما از یک خودروی مکانیکی به یک خودروی الکتریکی تبدیل می‌شود و در قدم بعدی به یک خودروی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. ما در یک فرآیند 10 ساله به خودروی خودران می‌رسیم که در آن راننده رسما تبدیل به یک مرسوله خواهد شد.

233815