گزارش پرسون از بدترین های نیم فصل نخست لیگ برتر؛

تمشک های طلایی برای نوبرانه های فصل بیستم

نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی تیم پرسپولیس به پایان رسید.

تصویر تمشک های طلایی برای نوبرانه های فصل بیستم

به گزارش سایت خبری پرسون، حالا همه از پرسپولیس حرف می زنند و رکوردهایی که این تیم در نیم فصل نخست از خود بر جای گذاشت.

اما این تمام ماجرا نیست. برای واکاوی لیگ به سراغ برخی از رکوردهای منفی رفته ایم.

*کمترین امتیاز - مسلما تیمی که قعرنشین باشد حتما کمترین امتیاز را دارد. در حالی که پرسپولیس با 30 امتیاز صدرنشین شد تیم فوتبال ماشین سازی تبریز فقط هشت امتیاز به دست آورد. سقوط این تیم به دسته یک از همین حالا قطعی به نظر می رسد مگر اینکه اتفاقاتی بسیار عجیب روی دهد و ماشین سازی به یک تحول اساسی برسد.

*بدترین تفاضل گل- ماشین سازی تبریز به عنوان قعرنشین لیگ برتر یکی دیگر از رکوردهای بد را به نام خودش زده است؛ بدترین تفاضل گل. تفاضل گل منهای 12 برای این تیم ثبت شده است. این تیم 10 گل زد و در مقابل 22 گل دریافت کرد.

*بدترین گل خورده- اینبار ذوب آهن یکی از رکوردهای بد لیگ را به نام خودش زده است. اصفهانی ها 23 بار در طول لیگ دروازه تیمشان را باز شده دیدند.

*بدترین آمار گلزنی – باز هم پای ماشین سازی تبریز در میان است و البته تیمی به نام سایپا که رتبه سیزدهم جدول را به خود اختصاص داده و حتی می تواند یکی از سقوط کنندگان در پایان فصل باشد. هر دو تیم فقط 10 گل زدند و یکی از ضعیف ترین خطوط حمله لیگ را به نام خود ثبت کردند.

*بیشترین باخت- پرسپولیس به عنوان صدرنشین فقط یک باخت ثبت کرد اما نساجی مازندران 10 باخت را پشت سر گذاشت تا اکنون هم تیم پانزدهم جدول باشد و هم یکی از جدی ترین گزینه ها برای سقوط به دسته پایین تر.

*بیشترین مساوی- صد البته کسب مساوی بیشتر نسبت به سایر تیم ها دلیلی برای ضعیف بودن یک تیم نیست، نمونه اش فولاد که به عنوان یکی از بالانشین ها تعداد مساوی برابر با برخی از قعرنشین ها دارد. به هر حال رکورد بیشترین تعداد مساوی به صورت مشترک به تیم های چهارم، سیزدهم و چهاردهم می رسد که هر کدام 8 مساوی ثبت کردند.

*کمترین برد – دو تیم در نیم فصل نخست رقابت ها هر کدام فقط یک بار طعم برد را چشیدند؛ یکی ذوب آهن و دیگری ماشین سازی تبریز.

233760