میرتاج‌الدینی مطرح کرد؛

بالاترین رقم حقوق‌های نجومی متعلق به شرکت‌های دولتی است

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به ارسال برخی گزارش‌ها درباره دریافت حقوق‌های بالا به مجلس، برخی نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی شده‌اند که بعد از تصویب در کمیسیون برنامه، بودجه و همچنین صحن علنی، هیئتی برای انجام آن انتخاب خواهد شد.
تصویر بالاترین رقم حقوق‌های نجومی متعلق به شرکت‌های دولتی است

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ، با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، گفت: شرکت‌های دولتی بالاترین آمار دریافت حقوق‌ را دارند، موضوع حقوق‌های نجومی یکی از مشکلاتی است که در گذشته وجود داشته و نباید از آن غفلت کرد.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی از دولت عمدتاً در شرکت‌های دولتی حقوق‌هایی برای مدیران و هیئت مدیره تصویب می‌شود که از آن به عنوان حقوق‌های نجومی نام برده شده و خارج از ضوابط است، تاکید کرد: با توجه به ارسال برخی گزارش‌ها درباره دریافت حقوق‌های بالا به مجلس، برخی نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی شده‌اند که بعد از تصویب در کمیسیون برنامه، بودجه و همچنین صحن علنی، هیئتی برای انجام آن انتخاب خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تاکید کرد: مجموعه‌ای از نمایندگان به شکل میدانی، پرونده‌ها و فیش‌های حقوقی را بررسی می‌کنند و در نهایت گزارش نهایی به مجلس ارائه خواهد شد. براساس آمار بیشترین پرداخت حقوق‌ها در شرکت‌های دولتی است زیرا این افراد برای خودشان ضوابط مالی اختصاصی در نظر می‌گیرند و از ضوابط کلان دولتی تبعیت نمی‌کنند و باید احکام بودجه‌ای درباره این موضوع شفاف شود./

منبع : خانه ملت

233724