معاون امداد و نجات هلال احمر استان خبر داد؛

رهاسازی ۷۶ خودرو در راه های استان همدان

معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان از رهاسازی ۷۶ خودرو در راه ها به دلیل بارش برف سنگین در همدان خبر داد.
تصویر رهاسازی ۷۶ خودرو در راه های استان همدان

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، حمید عرفی یگانه معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان در خصوص اقدامات هلال احمر در خصوص رهاسازی خودروهای باقی مانده در برف اظهار کرد : نجاتگران تعداد ۷۶ دستگاه خودرو سواری و باری را در مسیرهای ارتباطی استان رهاسازی کردند و بین تعدادی از در راه ماندگان بسته غذایی توزیع شد.

وی افزود: همچنین به ۹۸ خانوار و ۳۹۱ نفر در قالب اشخاص تک سرنشین یا گروهی گرفتار در برف و سرما خدمت رسانی لازم صورت گرفت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان ادامه داد: در پی بارش سنگین برف، گشت زنی نیروهای عملیاتی حوزه معاونت امداد و نجات در مسیرهای ارتباطی استان ادامه داشت تا اینکه حین گشت زنی در مسیر همدان - ملایر حوالی گردنه زاغه متوجه شکستگی تیر های چراغ برق و افتادن سیم های برق در عرض جاده شدند.

عرفی یگانه اضافه کرد: به دنبال شکستگی تیرهای چراغ برق و افتادن سیم های برق، یک دستگاه اتوبوس نیز با کابل های برق برخورد کرده و منجر به مسدود شدن جاده و آسیب دیدگی اتوبوس شده بود.

وی گفت: همراه با تیمی از نجاتگران با حضور به موقع در محل و هماهنگی با اداره برق از برق گرفتگی پیشگیری و نسبت به بازگشایی مسیر و روان سازی تردد خودروهای سبک وسنگین اقدام شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان افزود: هماهنگی لازم با پلیس راه به منظور پیش بینی اتوبوس جایگزین برای جابجایی ۲۰ سرنشین اتوبوس تا مقصد صورت گرفت تا مسافران بدون هیچ مشکلی راهی مقصد شوند.

عرفی یگانه یادآوری کرد: در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۱۳ پایگاه بین شهری با ۱۵ دستگاه خودرو آمبولانس و عملیاتی و ۴۲ نجاتگر پا به کار عملیاتی و پشتیبان در مسیرهای برون‌شهری این استان فعال بودند.

منبع: ایرنا

233640