سوداگری آزمایشگاه های آنلاین مشهود است

رئیس انجمن علمی آسیب شناسی ایران، نسبت به فعالیت آزمایشگاه های آنلاین در کشور واکنش نشان داد و گفت: فعالیت این آزمایشگاه ها، سوداگری است.

تصویر سوداگری آزمایشگاه های آنلاین مشهود است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا امینی فرد، با اشاره به مشکلاتی که آزمایشگاه‌های پاتولوژی را تهدید می‌کند، افزود: متأسفانه عمده مداخلات در کار آزمایشگاه‌ها با اهداف مادی است.

وی با انتقاد از برنامه تأسیس «مگا لب» ها در کشور، گفت: چنین برنامه‌ای با نگاه تجاری دنبال می‌شود.

امینی فرد با اشاره به فعالیت آزمایشگاه‌های آنلاین، افزود: انجمن علمی آسیب شناسی ایران به شدت با فعالیت آزمایشگاه‌های آنلاین مخالف است و معتقدیم که سوداگری به وجود می‌آورد.

رئیس انجمن علمی آسیب شناسی ایران ادامه داد: فعالیت آزمایشگاه‌های آنلاین، با جان مردم معامله می‌شود.

امینی فرد گفت: در همه امور قانون را باید خط کش بگذاریم. وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، بنگاه کاریابی نیستند که توقع ایجاد شود.

وی با اشاره به تعرفه‌های ناچیز آزمایشگاه‌های پاتولوژی و مشکلاتی که در ارائه خدمت به مردم ایجاد می‌کند، افزود: در حالت خوشبینانه، تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها فقط ۲۰ درصد رشد داشته است. در حالی که هزینه‌های آزمایشگاه‌ها تا ۳۰۰ درصد رشد داشته است و در نتیجه ارائه خدمات آزمایشگاه‌ها را دچار مشکل می‌کند.

امینی فرد گفت: در چنین شرایطی، آزمایشگاه‌ها یا مجبورند گرانفروشی کنند و یا خدمات ارائه ندهند و تعطیل شوند.

رئیس انجمن علمی آسیب شناسی ایران تاکید کرد: با این روند تورم در کشور و تعرفه‌هایی که برای آزمایشگاه‌ها پیش بینی شده است، شاهد ورشکستگی آزمایشگاه‌های پاتولوژی خواهیم بود.

منبع: مهر

233639