سازمان ملل پیگیر وضعیت زنده بودن دختر حاکم دبی شد

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه از امارات متحده عربی خواست که شواهد وضعیت سلامتی و زنده بودن شاهزاده لطیفه دختر حاکم دبی را ارایه دهد.
تصویر سازمان ملل پیگیر وضعیت زنده بودن دختر حاکم دبی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که با نمایندگی دیپلماتیک امارات در ژنو صحبت کرده است.

لیز تروسل سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: ما دیروز پرونده (وضعیت حیاتی دختر حاکم دبی) را با نماینده دائمی آنان در ژنو مطرح کردیم، ما خواستار اثبات زنده بودن وی شدیم.

تروسل با توجه به ویدئو اخیر که در هفته گذشته از دختر حاکم دبی منتشر شده است گفت: "ما با توجه به شواهد ویدیویی نگران کننده ای که در این هفته منتشر شد، نگرانی های خود را این مورد مطرح کردیم.

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل افزود: ما در مورد وضعیت فعلی شاهزاده لطیفه اطلاعات و توضیحات بیشتری را درخواست کردیم.

شاهزاده لطیفه حاکم دبی از زمان تلاش برای فرار در سال ۲۰۱۸، پدرش را متهم کرد که او را به گروگان گرفته است اما مقام‌های امارات متحده عربی و دبی گفتند که این شاهزاده تحت مراقبت خانواده و در امنیت است.

شاهزاده لطیفه در فیلم‌های مخفیانه ضبط شده که با شبکه «بی‌بی‌سی» به اشتراک گذاشته شده است، اعلام کرد که برای جان خود بیمناک است.

در ویدیویی جدید شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم می‌گوید زمانی که قصد داشت فرار کند، کماندوها او را با دارو بیهوش کردند و به محل نگهداری اجباری‌اش در دبی برگرداند.

233604