موج سنگین بارش برف در راه آذربایجان‌غربی

طبق اعلام نقشه‌های پیش یابی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی، موج جدید بارشی از روز شنبه وارد آذربایجان‌غربی می شود و بارش برف حاصل فعالیت آن خواهد بود.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، طبق اعلام نقشه‌های پیش یابی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی، موج جدید بارشی از روز شنبه وارد استان می شود و بارش برف حاصل فعالیت آن خواهد بود.

موج جدید بارشی روزهای شنبه تا دوشنبه فعال است و فعالیت آن به شکل برف خواهد بود.

شنبه تا یکشنبه بارش‌ها شدید است و طبق پیش بینی ها در ارتفاعات انتظار بارش ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتری برف و در سطح شهرها احتمال بارش پنج سانتیمتر برف وجود دارد؛ بارشها نیز بیشتر در شمال استان پیش بینی می شود.

تغییرات دمایی نیز در استان وجود ندارد درحالی که از روز پنجشنبه گذشته به میزان ۱۰ درجه سانتی گراد افت دما رخ داده است.

در ۲۴ ساعت گذشته چالدران با کمینه دمای هفت درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین شهر استان بود و دمای کمینه و بیشنیه ارومیه نیز بین منفی ۶ و مثبت هفت درجه سانتی گراد در نوسان گزارش شد.

بارش ها در استان امروز، جمعه پراکنده است، و وزش باد نیز همچنان با شدت کمتری نسبت به روزهای گذشته در هفته آینده در استان ادامه خواهد داشت.

وزش باد همچنان ادامه دارد و در مناطق جنوبی استان شدیدتر است.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با سالانه ۴۰۰ میلیمتر بارش است.جنوب استان پر باران ترین منطقه این استان است که میزان بارشها در سردشت به ۱۰۰۰ میلیمتر نیز می رسد.

انتهای پیام/

233588