روند افزایشی مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان همچون ۱۰ روز گذشته همچنان نزدیک به ۴۰۰ نفر است که روند افزایشی را نشان می دهد .

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده با اشاره به آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در استان اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان همچون ۱۰ روز گذشته همچنان نزدیک به ۴۰۰ نفر است که روند افزایشی را نشان می دهد.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۹۳ نفر به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی مبتلا شدند که نزدیک به ۲۰ درصد آنان در مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: با اضافه شدن ۸۱ بیمار کرونایی دیگر، کل بستری های ناشی از سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۴۷۸ نفر رسید که از این تعداد، ۲۵۴ نفر مشکوک و ۲۲۴ نفر مبتلا هستند.

آقازاده یادآور شد: همچنین از کل بستری شدگان، ۱۳۷ نفر به طور تقریبی ۳۰ درصد بیماران در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و ۳۱ نفر نیز به ونتیلاتور متصل هستند.


وی از فوت چهار نفر دیگر شامل ۲ نفر در خوی و ۲ نفر در سلماس بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان به سه هزار و ۵۸۰ نفر افزایش یافت.

این مقام مسوول تاکید کرد: رعایت پروتکل ها مهمترین ضرورت مقابله با کرونا در وضعیت کنونی است و دوری از دورهمی های خانوادگی در کنار استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، می تواند از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کند.

تاکنون ۱۱۰ هزار و ۴۴۸ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده که حدود هفت درصد کل مبتلایان کشور و یک هزارم کل مبتلایان دنیا را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/

233565