مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد:

یک هزار مترمربع از روستای ملحمدره سنگ فرش شده است

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت : تاکنون برای سنگ فرش یک هزار متر مربع از روستای ملحمدره اسدآباد یک‌ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، روستای گردشگری ملحمدره در شهرستان اسدآباد یکی از روستاهای هدف گردشگری در استان همدان است که به ماسوله غرب کشور مشهور شده است.

این روستای زیبا در دره شمال غربی کوه الوند قرار گرفته و دارای ۳۱۰ خانوار و سکنه است.

در سالهای گذشته برای جذب گردشگر این روستا سنگ فرش شده و ساکنان از اینکه روستای ملحمدره هدف گردشگری شده و در طرح هادی روستایی قرار گرفته اظهار خرسندی می کنند.

شایگان مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد در گفتگو با سایت خبری پرسون در خصوص اقداماتی که برای این روستای زیبا شده است گفت: تاکنون برای سنگفرش شدن روستای ملحمدره یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: تاکنون یک هزار مترمربع از این روستا سنگفرش شده و برای توسعه و رونق گردشگری این روستا یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخته شده است.

شایگان خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت هایی همچون برق و آنتن دهی اینترنت در این روستا منجر به ایجاد اشتغال پایدار در این روستا برای اهالی خواهد شد.

همدان در نوروز ۱۴۰۰ پذیرای گردشگر است

علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در خصوص توسعه و رونق گردشگری اظهار کرد: با توجه به محدودیت های ایجاد شده در ارائه خدمات گردشگری به واسطه شیوع ویروس کرونا، استان همدان در نوروز ۱۴۰۰ با تشدید پروتکل های بهداشتی در تاسیسات گردشگری و نیز ترویج سفر مسئولانه از گردشگران نوروزی پذیرایی می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان ادامه داد: با توجه به وضعیت و شرایط عمومی، استان همدان می تواند در نوروز ۱۴۰۰ از گردشگران پذیرایی کند و با توجه به اینکه مطمئن ترین شیوه سفر در وضعیت کنونی، سفر از طریق تورهای برنامه‌ریزی شده توسط دفاتر خدمات مسافرتی است، استان همدان با پیش‌بینی‌های انجام شده به تورهای همدان با رعایت پروتکل های بهداشتی خدمات رسانی می کند، چرا که این تورها با توجه به نظارت رسمی و اسکان در اماکن اقامتی رسمی مطمئن است.

وی گفت: نوروز امسال ضمن تشدید برخورد با تورهای غیرمجاز و نیز ممنوعیت اسکان در مکان‌های غیرمجاز نظیر خانه مسافرها، پارک‌ها و چادرهای مسافرتی، زیرساخت‌های گردشگری آماده و رفع نقص شده و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی از طریق تاسیسات گردشگری با جدیت پیگیری می‌شود.

منیژه فرهانپور-استان همدان

233534

مطالب مرتبط