وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح آزادراهی از بازرگان تا مرز افغانستان؛ به زودی

وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه غدیر (آبیک-چرمشهر) توان بالای فنی و مهندسی متخصصان ایرانی را به نمایش گذاشت و اولین پروژه مقیاس ملی است که از ایده تا عمل و بهره برداری آن در یک دولت و ظرف پنج سال اجرا شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد اسلامی روز پنجشنبه در بازدید از آزادراه غدیر در جمع خبرنگاران افزود: خدا را شاکریم که یکی از پروژه‌های بزرگی را که گره گشای مشکلات مردم است در آستانه افتتاح بوده و به زودی با حضور رییس جمهوری شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی گفت: این آزادراه یکی از پروژه‌های متفاوت کشور است که در یک زمانبندی فشرده با سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان در عرض پنج سال اخیر کار شده است و اولین پروژه در مقیاس ملی هست که در یک دولت از ایده تا بهره برداری در ظرف پنج سال انجام شده است.

اسلامی افزود: در اجرای این طرح یک راندمان ۱۲۰ درصدی داشتیم که فوق العاده بی نظیر است و در پروژه‌های مشابه راندمان سه تا پنج درصد یا حداکثر ۹ درصد را تجربه کرده بودیم.

وی افزود: این موضوع نشان دهنده توان مدیریتی و مهندسی کشور، ضریب هماهنگی بین دستگاه ها و تعامل آنها و اعتماد بخش خصوصی به دولت است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بهترین پیمانکاران کشور در این پروژه کار کرده اند تا به محض بهره برداری مردم بتوانند حداکثر استفاده را از آن داشته باشند تا ما از بار سنگین و خسته کننده ترافیک اتوبان تهران- کرج و البرز و قزوین فاصله بگیریم و مردم از این مسیر جدید استفاده کنند.

اسلامی با بیان اینکه این آزادراه بخشی از مسیر جاده ابریشم است، افزود: این طرح در روان سازی ترافیک آزادراهی کشور که از بازرگان در غرب کشور شروع می شود و به مشهد مقدس و مرزهای افغانستان و ترکمنستان می رسد تاثیر زیادی دارد.

آزادراه ۱۶۰ کیلومتر مساحت دارد و با عبور از استان‌های قزوین، مرکزی، البرز و تهران به چرمشهر ورامین و بزرگراه قم- گرمسار متصل می‌شود.

233462