سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی البرز:

بزودی منطقه کم برخوردار مهدی‌آباد کتابخانه‌دار می شود

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی البرز اعلام کرد: اسفندماه سال جاری، منطقه کم برخوردار مهدی‌آباد کتابخانه‌دار می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، هادی آشتیانی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی البرز با اشاره به مشکلات اجتماعی و مسائل فرهنگی مهدی‌آبادگفت: مهدی آباد از جمله مناطق کمتر برخوردار استان است که با توجه به تنوع ساختار جمعیتی و شرایط ویژه آن، نیازمند ارتقاء سطح آگاهی و ایجاد فضایی پویا برای گروه‌های سنی مختلف است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی البرز افزود: کتابخانه عمومی مهدی‌آباد که به همت شهرداری چهارباغ در حال تکمیل است وبه عنوان اولین مرکز فرهنگی این منطقه، می‌تواند علاوه بر ایجاد فضای مناسب برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، نقش موثری هم در تعاملات اجتماعی و ارتقاء سطح فرهنگی منطقه داشته باشد.

آشتیانی گفت: ارتقاء سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی مستلزم برنامه ریزی درست برای توانمندسازی شهروندان و ترغیب جوانان و نوجوانان برای مشارکت در فعالیت‌های مختلف اجتماعی است.

او با بیان این که توزیع عادلانه امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی از دغدغه‌های مهم ما در این عرصه است افزود: در اجرای ‏تحقق ‏منویات مقام معظم رهبری با محوریت کتابخانه‌سازی و با چشم‌انداز حمایت از گسترش فرهنگ کتابخوانی به ویژه در بین مناطق کمتر برخوردار، با اجرای ‏اولویت‌بندی در فراهم‌کردن زمینه‌های ارتقاء فرهنگی، شهرداری چهارباغ اقدام به ساخت کتابخانه عمومی استاد شهریار با متراژ بالغ بر ۶۸۰ مترمربع در منطقه مهدی‌آبادکرده است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی البرزگفت: این کتابخانه با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در حال اتمام مراحل کاری است و به زودی برای تجهیز به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تحویل داده خواهد شد

بر اساس مصوبه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در ۱۷ اسفندماه سال جاری افتتاح و در اختیار علاقه‌مندان به کتابخوانی و اهالی کتاب دوست این منطقه قرار می گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

233439