نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

معیار تشخیص حق از باطل مکتب حسین (ع) است‌

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: قیام عاشورا درس‌ها و پیام‌هایی را برای جامعه اسلامی و بشریت به همراه داشته است.

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان صبح امروز در هفتمین همایش "قیام امام حسین (ع) از دیدگاه اهل سنت" که در سالن اجتماعات نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: مکتب عاشورا و قیام امام حسین (ع) هر سال درس جدیدی برای جهانیان و اوضاع آشفته آن که هیچ بشری از آن در امان نیست، دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: درس‌های عاشورا درس‌هایی جامع و جهانی است که نمود این درس‌ها امر به معروف نهی از منکر، عمل به سیره پیامبر اکرم (ص)، اصلاح امت، احیا سیره نبوی و مبارزه با ظلم فساد است.

وی تصریح کرد: صبر، مقاومت و از خود گذشتگی پیامی به همه جوامع است تا بدانند که خون بر شمشیر پیروز است و بیداری اسلامی سر منشا مبارزه با ظلم و استکبار است. امام حسین (ع) نه تنها در جامعه اسلامی به عنوان یک رهبر هدایتگر بین مسلمانان بلکه در میان غیرمسلمان هم پرتو افکنی می‌کند.

امام جمعه زاهدان گفت: بسیاری از مبارزان علیه ظلم از امام حسین (ع) درس گرفتند و از ایشان به عنوان یک الگو یاد می‌کنند. قیام عاشورا درس‌ها و پیام‌هایی را برای جامعه اسلامی و بشریت ارائه کرد که از طریق آن‌ها می‌توان وحدت در جامعه را تحکیم بخشید و جامعه را به سوی پیشرفت و تعالی هدایت کرد.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: تاثیر حادثه عاشورا در طول تاریخ در جوامعی که قیام عاشورا را ارج نهادند دیده شده و مردم ایران هم از این فرهنگ غنی بهره‌برداری کردند و در رکاب امام خمینی (ره) در برابر ظلم طاغوتیان ایستادگی و به جهانیان ثابت کردند که مقاومت و صبوری و عزت را از قیام عاشورا بدست آورده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت اعم از شیعه و سنی در کشور‌های مختلف به تاسی از قیام امام حسین (ع) در برابر ظلم ایستاده‌اند و ایران، افغانستان عراق، فلسطین و یمن بنیان‌گذاران مقاومت در منطقه هستند.

وی بیان کرد: در گام دوم انقلاب باید اهداف انقلاب و تحکیم و فرهنگ عاشورا و بازیابی قدرت و شوکت اسلامی مد نظر قرار گیرد تا دل‌های پاک و جان‌های تشنه‌ای که از غرب خسته و به دنبال دین و اسلام هستند با معنویت و فرهنگ عاشورا ارتباط بر قرار کنند و در این مسیر از ظرفیت همه از جمله نخبگان، اندیشمندان، بانوان و هر ابزاری مانند رسانه‌ها، فضای مجازی و هنر که می‌تواند مروج دین باشد، باید استفاده کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

233298