پیشکسوت هندبال در گفت و گو با پرسون؛

سلب میزبانی از ایران کار ملی پوشان را سخت کرده است

کارشناس هندبال گفت: سلب میزبانی مسابقات اسیایی از ایران کار ملی پوشان را سخت کرد اما باز هم می توان برای کسب نتایج خوب امیدوار بود.

حسن پروانه، پیشکسوت هندبال درباره سلب میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در گفتگو با خبرنگار پرسون گفت: متاسفانه بخاطر وضعیتی که کرونا به وجود آورد و مسائل سیاسی که همیشه گریبانگیر ورزش بوده میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد. مسابقاتی که پس از رایزنی های فراوان قرار بود در شیراز برگزار شود. حتی چندین بار هم به تعویق افتاد اما در نهایت با کارشکنی های کنفدراسیون هندبال آسیا میزبانی به بحرین سپرده شد. این مسابقات از 8 فروردین در بحرین برگزار خواهد شد و تیم ملی جوانان ایران هم به زودی برای حضور پر قدرت در این رویداد تمرینات خود را پس از پایان مسابقات لیگ برتر آغاز خواهند کرد. تیم ملی ایران ترکیب خوبی دارد و کادر فنی خوبی هم بالای سر تیم است.

وی افزود: البته برای کسب سکو در بحرین کمی کار دشوار خواهد به هر حال در ایران می توانستیم از فرصت میزبانی استفاده کنیم. ولی باز هم همه درهای به روی ملی پوشان بسته نیست و قطعا با تلاش و پشتکاری که دارند می توانند نمایش خوبی داشته باشند.

او درباره سطح کیفی رقابت‌های لیگ برتر هندبال توضیح داد: واقعیت این است که کرونا از هر جهت به ورزش آنهم نه فقط در ایران بلکه در کل دنیا آسیب جدی وارد کرد. اما فدراسیون هندبال ایران با وجود همه این مشکلات در تلاش بود لیگ امسال را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کند. در همین راستا دکتر پاکدل رییس فدراسیون با پیگیری هایی که داشتند در نهایت موفق شدند مجوزهای لازم را از سوی وزارت بهداشت و وزارت ورزش و جوانان دریافت دریافت کنند.

وی اضافه کرد: با این برنامه ریزی‌ها به هرحال استارت لیگ برتر زده شد و خوشبختانه 12 تیم شرکت کردند که در دو گروه شش تیمی به صورت متمرکز در تهران و با میزبانی هیات هندبال استان تهران به مصاف هم رفتند. پس از برگزاری چهار مرحله از مسابقات در تهران و یک مرحله در شیراز تیم‌های نیروی زمینی، شهید شاملی کازرون با 12 بازی و 22 امتیاز و صنعت مس کرمان با همین تعداد بازی با 20 امتیاز به صورت سر گروه و کاندیدای قهرمانی هستند که باید منتظر بمانیم تا تکلیف قهرمان هم مشخص شود.

پروانه در ادامه گفت: البته باید بگویم که تاکنون سابقه نداشته است که 12 تیم لیگ برتری در یک زمان به صورت متمرکز بازی کنند و به این صورت همدیگر را آنالیز کنند. اما به هر جهت مسابقات برگزار شد و آنطور که مشخص است لیگ کاملا پویا بود و بازی های خوبی را شاهد بودیم.

پروانه در پایان خاطر نشان کرد: البته به‌خاطر وضعیت کرونایی در استان‌های مختلف تیم‌ها دوره بدنسازی در زمان آماده سازی از دست دادند ولی در کوران مسابقات کمی به هماهنگی رسیدند. بازی کردن به سبک یک روز در میان برای تیم‌های هندبال ما سنگین بود ولی باید می‌پذیرفتیم چرا که در غیر این صورت معیشت بازیکنان و عوامل اجرایی به مخاطره می‌افتاد. در کنار این موارد امسال یک اتفاق خوبی هم که در هندبال شاهد بودیم پخش مستقیم مسابقات از طریق رسانه ملی بود که بدون شک در آینده در جذب اسپانسر می تواند به تیم ها کمک کند.

233285