کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با پرسون:

به قهقرا رفتن فرانسه با سیاست‌های نادرست مکرون

سیاست‌های نامناسب اتخاذی و عدم توجه مکرون به نظرات تخصصی باعث شده است که هم گستره بیماری کرونا و هم موارد مقابله با بحران‌های اقتصادی و اجتماعی افزایش پیدا کند و نتوانند تدابیر درستی اتخاذ کنند و باعث افزایش شکاف در فرانسه شده است.

مصطفی پور نصیری کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص وضعیت فرانسه گفت: از زمان شیوع بحران کرونا فرانسه با دو چالش جدی مواجه شده است. یکی این‌که در سال گذشته اولین کشوری بود که کرونا در آن گسترش پیدا کرد و دوم وضعیت فرانسه در شرایط فعلی است که کرونای انگلیسی به دلیل ارتباطات تجاری و اقتصادی نزدیکی که بین فرانسه و بریتانیا است، در این کشور نیز گسترده شده است.

پور نصیری در ادامه بیان کرد: با توجه به این‌که مجلس فرانسه نظارت‌های دقیقی بر دولت مکرون به وجود آورده است، مکرون به علت عدم پختگی در حوزه مدیریت کشور، انحراف افکار عمومی و دوری از شعارهای انتخاباتی که داده بود تحت فشار بسیار شدیدی در کشور است.

وی در ادامه تصریح کرد: بحران اقتصادی حاصل از کرونا، بدهی دولت فرانسه و افزایش 120 درصدی تولید ناخالص داخلی فرانسه سبب شده است که فضای داخلی دولت فرانسه دچار اختلافات متعددی شود.

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین اظهار داشت: سیاست‌های نامناسب اتخاذی و عدم توجه مکرون به نظرات تخصصی باعث شده است که هم گستره بیماری کرونا و هم موارد مقابله با بحران‌های اقتصادی و اجتماعی افزایش پیدا کند و نتوانند تدابیر درستی اتخاذ کنند و باعث افزایش شکاف در فرانسه شده است.

مصطفی پور نصیری در پایان خاطر نشان کرد: سیاست‌ها و تصمیمات غلط مکرون علاوه بر مسائلی که در حوزه بحران مالی برای فرانسه پیش آورده است، در حوزه اتحادیه اروپا نیز جایگاه فرانسه را به عنوان یک عضو سنتی اتحادیه اروپا به یک جایگاه نامناسبی تغییر داده است.

گفت و گو از مهسا اخلاقی

233213