از سردیس ۴قهرمان کشتی رونمایی شد

مراسم رونمایی از سردیس های6 تن از قهرمانان افتخار آفرین ورزش کشور صبح امروز( سه شنبه28 بهمن ماه ) در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این مراسم که با حضور وزیر ورزش و جوانان ، رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک و معاونین وزارت ورزش و جوانان، اعضای هیات اجرایی ، رئیس آکادمی و برخی از مدیران کمیته ملی المپیک و برخی از روسای فدراسیونها و قهرمانان و خانواده های آنان برگزار و از سردیس مرحوم ناصر گیوه چی، مرحوم توفیق جهانبخت، عبداله موحد، عباس جدیدی ، حسین رضازاده و علی کشفیا با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک رونمایی شد.
مراسم با نمایش کلیپی از مراحل ساخت ، راه اندازی و فعال سازی موزه ملی ورزش ، المپیک ، پارالمپیک آغاز شد .
در ادامه دکتر صالحی امیری در مراسم رونمایی از سردیس افتخار آفرینان ورزش ایران با اشاره به اینکه امروز یکی از روزهای به یاد ماندنی در تاریخ این سرزمین خواهد بود، گفت: در این جمع صمیمی تاریخی از ورزش ایران به نمایش در می آید که نسل های آتی به این نسل احساس غیرت و هویت خواهند داشت .
وی با تشکر از دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان که بانی این حرکت بودند تصریح کرد: امروز در این سالن، قهرمانانی حضور دارند که روزی احساس غرور و غیرت ملت شریف ایران بودند و برگی از تاریخ این سرزمین هستند و نه برای سکو و‌سکه که برای عزت نام ایران ‌‌وبا توکل به نام حضرت ابوالفضل (ع) در میادین حضور می یافتند.
رئیس کمیته ملی المپیک قهرمانان را ریشه های تنومند ورزش ایران زمین خواند و قدردانی از آنان را از وظایف مدیران ورزش دانست و وعده داد که به زودی از تالار مشاهیر فوتبال ایران نیز رونمایی خواهیم کرد و از نمایندگان این رشته که در سالن حضور داشتند تشکر و تقدیر کرد .
صالحی امیری با تاکید بر اهمیت همبستگی اعلام‌کرد: که ما در پی آن هستیم تا انسان‌های اخلاق مدار را معرفی کنیم که می توانند الگوی نسل جوان باشند .
وی در ادامه در خصوص موزه ملی ورزش اظهار داشت : موزه ورزش کمیته ملی المپیک با دارا بودن ۲۵۰۰ اثر ارزشمند، یکی از بهترین ها در نوع خود است و ما در بهار سال آتی اولین محصولات تاریخ شفاهی را رونمایی می کنیم که تا کنون ۱۴ اثر آن به اتمام رسیده است و هدف ما، رونمایی از تلخ و شیرین های ورزش ایران زمین برای نسل جوان است .
رِئیس کمیته ملی المپیک در خاتمه با گزامیداشت ایام مبارک رجب و شعبان افزود: به حق صاحب این ایام امیدوارم همه ما در مسیر خدمت گام بر داریم .
در ادامه مراسم، عسکری محمدی مدال المپیک خود را که در مراسم قبلی رونمایی از سردیس قهرمانان قول داده بود تا به موزه ملی ورزش اهدا کند در حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک اهداء کرد که همزمان کلیپی از زندگینامه وی پخش شد.
در ادامه مراسم پس از پخش کلیپی از زندگینامه توفیق جهانبخت، ناصر گیوه چی، عبداله موحد، عباس جدیدی، حسین رضازاده و علی کشفیااز سردیس توفیق جهانبخت و ناصر گیوه چی با حضور اعضای خانواده این قهرمانان رونمایی شد.
در بخش دیگری از این مراسم به دنبال پخش فیلمی از تماس تصویری دکترصالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و عبداله موحد ، پیام این قهرمان که به مناسبت این مراسم ارسال کرده بود قرائت و در نهایت از سردیس وی رونمایی شد.
در ادامه همین مراسم از سردیس عباس جدیدی و حسین رضازاده با حضور این دو قهرمان ارزشمند کشور رونمایی شد.
در پایان از سردیس علی کشفیا افتخار آفرین پارالمپیکی با حضور این جانباز ارزشمند کشورمان نیز رونمایی شد.

مصطفی ساجدی‌فر

233167