به گزارش سایت خبری پرسون، صفا صبوری دیلمی معاون فنی شهرداری تهران در حاشیه بازدید از احداث پلهای غیرهمسطح فرجام( بزرگراه شهید باقری) اظهار کرد: 3 تقاطع غیرهمسطح در این بزرگراه طراحی کردهایم که قرار است که این 3 تقاطع به مرور در طول یک تا دو سال آینده احداث و مورد بهرهبرداری قرار بگیرند.
وی تصریح کرد: نخستین تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه مربوط است به خیابان فرجام که با یک مدل جدید احداث این تقاطع آغاز شده است. امیدواریم ظرف چند ماه آینده بخشی از این تقاطع به بهرهبرداری برسد و این در حالی است که ترافیک بسیار شدیدی را در بزرگراه شهید باقری داریم که انشاءالله با احداث 3 تقاطع مدنظر و یک اصلاح رمپ شاهد یک ترافیک روانتری در بزرگراه شهید باقری باشیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه حدود 40 میلیارد تومان برآورد شده است همچنین پروژههایی که در سال 99 وعده بهرهبرداری آن را داده بودیم به بهرهبرداری رسیده است. علاوه بر اینکه قسمت غربی چهارراه گلوبندک است طی چند روز آینده با نصب آسانسور بهرهبرداری خواهد رسید. همچنین قسمت شرقی چهارراه گلوبندک تا پایان سال 1400 به بهرهبرداری خواهد رسید.
محمددوست شهردار منطقه 4 نیز درباره احداث تقاطع غیرهمسطح شهید باقری گفت: بزرگراه شهید باقری کریدور مواسلاتی شرق تهران است به دلیل عدم اجرای تقاطعهای غیرهمسطح عملکرد بزرگراهی خود را از دست داده است و کسانی که میخواهند از شرق بزرگراه به محور فرجام، شهید سلیمانی، برسانند مجبور هستند وارد بزرگراه شده و از طریق دوربرگردانها خودشان را به مسیر مدنظر برسانند.
مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان بازدید از تقاطع غیر همسطح اتوبان شهید باقری منطقه 4 شهرداری تهران گفت: اتوبان باقری یکی از مهم ترین اتوبانهای شرق تهران به طول 11 کیلومتر است و از منطقه 13 اتوبان یاسینی شروع میشود و به منطقه یک یعنی اتوبان ارتش منتهی میشود.
وی افزود: از جمله مهم ترین مسائلی که اتوبان 11 کیلومتری شهید باقری دارد این است که متاسفانه تقاطعهای غیر همسطح مختلفش تکمیل نشده و از طریق دور برگردان در داخل اتوبان سعی شده تا مشکل حل شود.
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: این دوربرگردان ها مشکلات زیادی دارند که از آن جمله می توان به ایجاد ترافیک و افزایش تصادفات اشاره کرد. در ساعات پیک این دوربرگردان ها مشکلاتی ایجاد می کند و به کندی رفت و آمد و آلودگی هوا می انجامد.
فراهانی گفت: باید از طریق پل ها و رمپ و لوپ های مهندسی بدون اینکه خللی در تردد ایجاد شود مردم در سریع ترین زمان ممکن به خیابان های فرعی اطراف برسند.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: این دور برگردان ها در پایین خیابان فرجام وجود داشت. افرادی که از فرجام غربی به سمت فرجام شرقی یا برعکس می خواهند تردد کنند چون اتوبان باقری فرجام را قطع کرده ناچارند تا در اتوبان باقری بروند و مسیر طولانی را طی کنند.
وی ادامه داد: پلی در مدیریت شهری جدید طراحی شد و از روی اتوبان باقری رد می شود تا فرجام غربی و شرقی را به هم متصل کند و باعث می شود تا افراد دیگر به اتوبان باقری وارد نشوند این امر سبب کاهش بار ترافیک می شود.
فراهانی با اشاره به اینکه در منطقه 4 سه تقاطع غیر همسطح به این صورت در دست اجرا است، گفت: بنا بوده پل خیابان فرجام در شش ماهه 1400 افتتاح شود اما با پیگیری معاونت عمران شهرداری تهران و تفویض اختیار این معاونت به شهرداری منطقه 4 زودتر آغاز به کار کرد و پیمانکار پروژه وعده داده بنا به زمان بندی که در 30 خرداد است اما تا پایان اردیبهشت پایان پیدا می کند.
عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: اگر در آخر اردیبهشت پل فرجام به پایان برسد رکوردی برای پروژه های پل سازی شهر تهران بوده است و می تواند به عنوان یک رکورد در جوایز مدیریت شهری شرکت کند.