5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

می دانید که دو معیار عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت یک دارایی هستند. در این راستا، داده های پلتفرم تحلیل داده گلاسنود (Glassnode)، نشان می دهد که عرضه بیت کوین (BTC) از ژوئن 2020 (خرداد ماه) در حال کاهش بوده است. این واقعیت نشان دهنده آن است که تریدرهایی که بیت کوین دارند، دارایی های خود را نمی فروشند.

به گزارش سایت خبری پرسون، در حالی که عرضه این ارز همچنان رو به کاهش است، طی چند ماه گذشته نرخ تقاضا افزایش یافته است زیرا تعداد بیشتری از سرمایه گذاران سازمانی اقدام به خرید بیت کوین می کنند.

به گزارش بلومبرگ، شرکت Cointerpoint Global که یک شرکت زیرمجموعه مدیریت سرمایه گذاری مورگان استنلی است، “در حال بررسی این موضوع است که آیا این ارز رمزنگاری شده گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران آن هست یا خیر.”

JPMorgan Chase نیز اشاره کرد که ممکن است در نهایت خدمات بیت کوین را ارائه کند. به عقیده دانیل پینتو (Daniel Pinto)، رئیس JPMorgan ، اگر سرمایه گذاران و مدیران دارایی استفاده از بیت کوین را آغاز کنند، بانک ناگزیر است در این زمینه اقدام نماید. با این حال پینتو گفت که تقاضای فعلی به اندازه کافی زیاد نیست، اما قبول کرد که ممکن است در آینده این میزان افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

با وجود اینکه قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته به شدت افزایش یافته است، دامیننس آن از 69.71٪ روز 4 ژانویه (15 دی) به 60.9٪ کاهش یافته است. این نشان می دهد که آلتکوین ها در چند هفته گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته اند. در ادامه این مطلب به بررسی نمودارهای 5 ارز رمزنگاری شده برتری خواهیم پرداخت که ممکن است طی چند روز آینده روند قابل ملاحظه ای را در پیش بگیرند.

BTC/USD

روز 8 فوریه (20 بهمن) بیت کوین با یک حرکت صعودی قدرتمند از مقاومت 41959 دلاری عبور کرد، اما از آن زمان به بعد، مومنتوم این حرکت تضعیف شده است. به این ترتیب، این ارز رمزپایه پیشرو در سطوح میانی با رزرو سود روبرو است.

چارت1 بیتکوین 2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اگر قیمت از سطح فعلی پایین تر بیاید و به زیر 46000 دلار برسد، این اصلاح می تواند تا حمایت 41959 دلاری ادامه یابد. اگر جفت ارز BTC/USD از این حمایت بازگردد، نشان می دهد که گاوها همچنان هنگام افت قیمت برای خرید اقدام می کنند. این اتفاق نشان دهنده تداوم روند صعودی این ارز است.

پس از آن گاوها سعی خواهند کرد قیمت را به بالای مانع روانی 50000 دلاری برسانند و روند صعودی را با هدف بعدی روی 60،974 دلار از سر بگیرند. از طرف دیگر، اگر خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (41349 دلار) بکشانند، ممکن است این جفت ارز تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (36.070 دلار) سقوط کند.

این حمایت مهمی است که باید مراقب آن باشید، زیرا قیمت از 9 اکتبر (مهر ماه) تاکنون به زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه افت نکرده است. از این رو، شکست به زیر این سطح، تغییر احتمالی روند را نشان می دهد. در روند نزولی حمایت بعدی بسیار پایین تر و در تراز 28850 دلاری واقع است.

چارت2 بیتکوین 2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته این جفت ارز نشان می دهد که این جفت ارز یک الگوی گوه صعودی را تشکیل داده است که با شکست و بسته شدن قیمت زیر خط حمایت کامل می شود. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز ممکن است تا 43،720.85 دلار و سپس تا 41،959.63 دلار کاهش یابد.

برخلاف این فرضیه، اگر قیمت از سطح فعلی یا 20-EMA افزایش یابد و به بالای گوه برسد، این دیدگاه نزولی اعتبار خود را از دست خواهد داد. شکست قیمت بالاتر از مقاومت 50000 دلار می تواند پوشش کوتاه مدت خرس ها را به همراه داشته باشد و منجر به افزایش سریع قیمت تا سطح 55000 گردد.

BCH/USD

قیمت بیت کوین کش (BCH) روز 12 فوریه (24 بهمن) بالاتر از مقاومت 539 دلار شکست و این باعث آغاز خرید توسط گاوها شد. این آلتکوین حرکت خود را افزایش داده و روز 13 فوریه (25 بهمن) از مقاومت 631.71 دلاری عبور کرد.

چارت1 بیتکوین کش - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

فیتیله بلند کندل دیروز نشان می دهد که ممکن است معامله گران کوتاه مدت پس از دوره افزایشی اخیر، برای دریافت سود اقدام کنند. اکنون جفت ارز BCH/USD می تواند به 631.71 دلار برسد و اگر گاوها بتوانند این سطح را به یک حمایت قدرتمند تبدیل کنند، نشانگر خرید هنگام افت جزئی قیمت است.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای 730.02 دلار برسانند، این روند صعودی می تواند به 900 دلار برسد. هر دو میانگین متحرک شیب صعودی داشته و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه اشباع خرید قرار دارد و این برای گاوها یک مزیت است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 631.71 دلار برسد، اصلاح قیمت می تواند تا 539 دلار ادامه پیدا کند.

چارت2 بیت کوین کش - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته این جفت ارز نشان می دهد که خرس ها از مقاومت 720 دلاری دفاع می کنند و با افت قیمت تا تراز 650 دلار برای خرید اقدام می کنند. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای 730.02 دلار برسانند، احتمالاً روند صعودی از سر گرفته می شود.

از طرف دیگر، اگر قیمت دوباره از 720 دلار ریزش کند، خرس ها سعی می کنند آن را تا تراز 631.71 دلار کاهش دهند. در صورت شکست این حمایت، ریزش حاصل می تواند تا 20-EMA و سپس 50-SMA ادامه یابد.

EOS/USD

روز 9 فوریه (21 بهمن) ارز رمزپایه ایاس (EOS) تا بالای سطح 3.95 دلار افزایش یافت و به این ترتیب، روند صعودی تازه ای را آغاز کرد. این آلتکوین حرکت خود را افزایش داد و گاوها توانستند روز 13 فوریه (25 بهمن) قیمت آن را تا بالای سطح مقاومتی 5.4861 دلار افزایش دهند.

چارت1 ایاس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

با این حال، در صورت ناکامی این ارز در حفظ سطوح قیمت بالاتر از 5.4861 دلار، احتمال رزرو دریافت سود از سوی معامله گران کوتاه مدت وجود دارد. با این کار، یک روند اصلاحی آغاز می شود که می تواند تا سطح اصلاحی 38.2٪ فیبوناچی در 4.5014 دلار ادامه یابد.

اگر قیمت از این سطح بازگردد، گاوها دوباره سعی می کنند قیمت را بالاتر از سطوح مقاومت بالا سری 5.4861 تا 5.6118 دلار نگهدارند. برخلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت را به زیر 4.5014 دلار بکشانند، ممکن است جفت ارز EOS/USD تا 3.95 دلار کاهش یابد.

چنین اصلاح قیمت عمیقی نشان دهنده ضعیف تر شدن مومنتوم حرکت این ارز بوده و این جفت ارز می تواند برای چند روز در بازه ای بین 3.95 دلار و 5.6118 دلار تحکیم شود.

چارت2 ایاس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته جفت ارز EOS/USD نشان می دهد که گاوها هنگام افت قیمت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه اقدام به خرید کرده اند. اگر این جفت ارز این روند را حفظ کند، گاوها بار دیگر سعی خواهند کرد قیمت را به بالای 5.6118 دلار برسانند. در صورت موفقیت، روند صعودی ایاس ازسر گرفته خواهد شد.

هدف بعدی در روند صعودی، تراز 6 دلاری است و اگر این سطح نیز مقیاس بندی شود، روند صعودی می تواند تا رسیدن به سطح 7.50 دلار ادامه پیدا کند. از طرف دیگر، شکست قیمت زیر 20-EMA می تواند ادامه اصلاح تا 50-SMA را به همراه داشته باشد.

XMR/USD

روز 12 فوریه، قیمت مونرو (XMR) بالاتر از مقاومت 190 دلاری شکسته شده و روند صعودی آن را از سر گرفته شد. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (174 دلار) افزایش یافته و RSI به منطقه اشباع خرید وارد شده است که نشان دهنده برتری گاوها می باشد.

چارت1 مونرو - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در حال حاضر خرس ها از سطح روانی 250 دلاری دفاع می کنند. اولین حمایت در روند نزولی، سطح اصلاحی 38.2٪ فیبوناچی در تراز 213.6152 دلار است. اگر قیمت از این سطح بازگردد، نشانگر این واقعی خواهد بود که تریدرها کاهش قیمت را به عنوان فرصت خرید در نظر خواهند گرفت.

شکست قیمت بالاتر از 254.45 دلار، راه را برای رسیدن به سطح 300 دلار هموار می کند. در این سطح، خرس ها به سختی مقاومت می کنند.

برخلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت را به زیر تراز 213.6152 دلاری بکشانند، ممکن است اصلاح قیمت تا رسیدن به تراز 190 دلار ادامه یابد. چنین سقوط عمیقی ممکن است شروع مرحله بعدی روند صعودی را به تأخیر بیندازد.

چارت2 مونرو - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته جفت ارز XMR/USD نشان می دهد که خرس ها به شدت از منطقه مقاومتی 240 تا 254.45 دلار دفاع می کنند، اما نکته مثبت در اینجا این است که گاوها خیلی میدان را خالی نکرده اند. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد یا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، به عنوان سیگنالی از قدرت این ارز تلقی خواهد شد.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای مقاومت بالاسری هدایت کنند، احتمال افزایش قیمت تا 268 دلار و پس از آن، تا 300 دلار وجود دارد. اگر جفت ارز XMR/USD تا زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط و در این منطقه تثبیت گردد، این دیدگاه صعودی اعتبار خود را از دست خواهد داد.

XTZ/USD

روز 12 فوریه، قیمت تزوس (XTZ) از بالاترین قیمت تاریخی خود در 4.4936 دلار عبور کرد و دیروز به رکورد تازه ای در 5.6471 دلار دست یافت. هر زمان که یک دارایی به بالاترین سطح تاریخی خود می رسد، نشانه ی برتری گاوها و کنترل آنها بر بازار خواهد بود.

چارت1 تزوس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اتفاق دیگری که معمولاً هنگام شکست یک مقاومت اصلی رخ می دهد این است که قیمت کاهش یافته و سطح شکست را بار دیگر لمس می کند. در این مورد، قیمت می تواند تا سطح شکست 4.4936 دلار پایین بیاید.

اگر قیمت از این سطح بازگردد، نشان می دهد که تریدرها هنگام ریزش قیمت برای خرید اقدام می کنند و اینگونه مقاومت قبلی به حمایت تبدیل می شود. پس از آن گاوها سعی می کنند با بالا بردن قیمت تا بالای 5.6471 دلار روند صعودی را از سر بگیرند.

در صورت موفقیت، قیمت جفت ارز XTZ/USD می تواند تا تراز 7.1407 دلار افزایش یابد. در صورت شکست قیمت و بسته شدن آن زیر سطح 4.4936 دلار، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد.

چارت2 تزوس - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته جفت ارز XTZ/USD نشان می دهد که گاوها نمی توانند قیمت را بالاتر از سطح 5.40 دلار نگهدارند. این اتفاق ممکن است باعث رزرو سود از سوی تریدرهای کوتاه مدت شود. گاوها در حال حاضر تلاش می کنند از میانگین متحرک نمایی 20 روزه دفاع نمایند.

اگر قیمت از این حمایت بازگردد، نشانگر قدرت این ارز خواهد بود. شکست قیمت بالاتر از 5.6471 دلار ممکن است باعث از سر گرفتن روند صعودی گردد. از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه و حمایت 4.4936 دلار سقوط کند، این اصلاح می تواند تا 50-SMA ادامه یابد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

232895