خوزستانی‌ها مراقب کلاهبرداری درقالب کرونا باشند

رئیس پلیس فتا خوزستان اعلام کرد: با توجه به افزایش بیماری کرونا شهروندان مراقب تبلیغات دروغین داروی کرونا در فضای مجازی باشند.

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، سرهنگ شاهین حسنوند رئیس پلیس فتا خوزستان با بیان اینکه شهروندان مراقب تبلیغات دروغین داروی کرونا در فضای مجازی باشند و با توجه به افزایش این بیماری، مردم فریب کلاهبرداران دراین زمینه را نخورند، گفت: شیادان سایبری برای به دست آوردن پول از شیوه‌های مختلفی استفاده می‌کنند؛ بخصوص در ایام کرونا این موضوع سوژه مناسبی برای کلاهبرداران شده است.

وی افزود: کلاهبرداران با فعالیت در فضای مجازی و معرفی کردن خود با عناوین مختلف، از سادگی و سهل‌انگاری شهروندان سوءاستفاده می‌کنند، بنابراین شهروندان باید در زمان فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هوشیار و مراقب تبلیغات گمراه کننده از قبیل فروش دارو یا واکسن کرونا و... باشند.

سرهنگ حسنوند با اشاره به اینکه کلاهبرداران با دریافت مبلغی بالغ بر ۴۰۰ ملیون ریال از متقاضیان، پس از واریز وجه داروی تقلبی ارسال کرده و دیگر پاسخگوی شماره تلفن همراه خود نیستند، اظهار داشت: مواردی مشاهده شده که قربانی با شخصی ناشناس در فضای مجازی و شبکه اجتماعی واتساپ آشنا شده است که ادعای فروش داروی کرونا را داشته و آن شهروند به دلیل نیاز مبرم به این دارو برای خانواده خود، قربانی فریب تبلیغات گسترده کلاهبردار شده است.

رئیس پلیس فتا خوزستان با تاکید بر این نکته که مردم اخبار در زمینه واکسن یا داروی کرونا را از طریق رسانه‌های جمعی معتبر و داخلی دنبال کنند، تصریح کرد: همچنین شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کرده و موضوع را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری ثبت کنند.

232677