آغاز عملیات اجرایی بوستان آبی بزرگ شیراز

عملیات عمرانی ساخت بوستان آبی بزرگ شیراز در مجاور کوه دراک این شهر و بلوار حسینی الهاشمی، در زمینی به وسعت سه و نیم هکتار آغاز شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، شنبه در آیین کلنگ‌زنی بوستان آبی این شهر با مطرح کردن این موضوع که یکی از پرسش های شهروندان این است که چرا تاکنون اینچنین پروژه‌ای در کلانشهر شیراز احداث نشده است، گفت: اطمینان دارم تمام مدیران شهرداری شیراز از سال‌ها قبل مایل بودند بوستان آبی و تله کابین با کمک سرمایه‌گذار در این شهر ایجاد شود اما به دلیل نبود سرمایه‌گذاری این هدف تاکنون محقق نشده بود.

حیدر اسکندرپور خطاب به مردم شیراز افزود: سال ۹۸ مذاکرات جدی با سرمایه‌گذار برای اجرای این پروژه انجام شد اما افزایش نرخ ارز، محاسبات سرمایه‌گذار را برهم زد و او اعلام انصراف کرد.

وی ادامه داد: شهرداری شیراز بعد از مذاکرات فراوان، در نهایت کار ساخت بوستان بزرگ آبی شیراز را به صورت مشارکتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز کرد، منابع مالی مورد نیاز این مجموعه تامین شده و تا ۲۴ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار شیراز، توسعه فضاهای تفریحی را از خواسته‌های شهروندان دانست و اظهار داشت: این بوستان در زمینی به مساحت ۳.۵ هکتار با زیربنای افزون بر ۲۵ هزار مترمربع و ظرفیت سه هزار نفر احداث می‌شود.

به گفته اسکندرپور، این مجموعه تفریحی با ایجاد دریاچه بزرگسالان و کودکان، رودخانه و برخورداری از ۱۴ سرسره طراحی شده است.

وی اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی بوستان‌های آبی، ایجاد تاسیسات تفریحی- سرگرمی، ارتقای سرانه فضاهای ورزشی و تفریحی و ایجاد روحیه نشاط اجتماعی در شهروندان و توجه به سلامت آنهاست.

دوران اقامت گردشگران در شیراز باید افزایش یابد

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: دوره اقامت گردشگران در این شهر باید افزایش یابد و ساخت بوستان بزرگ آبی شیراز در مقیاس استانی و کشوری نیز برای تحقق این مهم است.

محمدهادی هاشم‌پور با بیان اینکه صنعت توریسم سهم ۱۰ درصدی در تولید ناخالص در دنیا دارد، افزود:شیراز از جاذبه‌های گردشگری باستانی، تاریخی و مذهبی بسیاری برخوردار است و شرایط جاذبه‌های گردشگری این شهر باید به گونه‌ای فراهم باشد که مدت اقامت گردشگران افزایش یابد.

وی اضافه کرد: ساخت بوستان بزرگ آبی شیراز در ۱۲ سال گذشته همواره مدنظر مدیران شهری بوده اما امروز سرانجام این پروژه به مرحله اجرا رسیده است.

هاشم پور ادامه داد: یک سوم هزینه‌های ساخت این پروژه برای امور عمرانی و دوسوم دیگر برای تامین تجهیزات خواهد بود و امیدواریم بتوان تجهیزات مورد نیاز را بدون مشکل وارد کشور کرد.

منبع: ایرنا

232671