بازگشت ۸ واحد راکد صنایع کشاورزی در استان بوشهر به مدار تولید

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته هشت واحد راکد صنایع کشاورزی این استان در سال جاری به مدار تولید بازگشتند.

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، مصطفی قلی‌پور اظهار کرد: این و احدها در بخش‌های صنایع فرآوری خرما، آبزیان و سردخانه‌های نگهداری محصولات کشاورزی در شهرستان‌های دیر، کنگان و تنگستان فعال هستند.

وی بیان کرد: فعال‌سازی این واحدها زمینه ایجاد اشتغال و تولید و افزایش ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی و شیلاتی استان بوشهر را در پی دارد.

قلی پور ادامه داد: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر فعال سازی واحدهای راکد و تأکید استاندار بوشهر، واحد راکد تولید و بوجاری بذر با ظرفیت پنج تن در ساعت در تنگ ارم شهرستان دشتستان نوسازی، بازسازی و فعال شد.

وی اضافه کرد: شهرستان دشتستان بویژه بخش‌های ارم و بوشکان از مراکز مهم تولید و زراعت گندم و جو آبی استان است و این واحد صنایع تبدیلی نقش بسزایی در بوجاری بذر در این شهرستان و استان بوشهر دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۶ واحد صنایع بوجاری انواع بذر در استان بوشهر فعالیت دارند.

وی گفت: در استان بوشهر سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار تن انواع بذر گندم و جو نیاز است که می‌توان در این زمینه انواع بذرهای اصلاح نژاد یافته را تولید، تکثیر، ضدعفونی و افت کشی کرد.

232627