مهمترین مسئله در سال المپیک حفظ همبستگی و ایجاد آرامش است

رحیم علی آبادی گفت: در سال المپیک قرار داریم و تیم های ملی کشتی ما خود را برای حضور در این رقابت ها آماده می کنند اما مهتمرین مسئله در این زمان حفظ همبستگی و ایجاد آرامش است.

به گزارش سایت خبری پرسون، رحیم علی آبادی دارنده مدال نقره المپیک 1972 مونیخ در کشتی فرنگیدر مورد شرایط حال حاضر کشتی دنیا گفت: کشتی روند رو به جلوی خود را طی می کنند و آن هایی که به دنبال کسب موفقیت هستند خودشان را آماده نگه می دارند.

وی ادامه داد: شرایط به دلیل شیوع ویروس کرونا کار را سخت کرده و این مختص ایران نیست بلکه برای کل دنیا است اما آن کشتی گیرانی که هدفشان کسب موفقیت در المپیک است در هر شرایطی تمرینات خود را انجام می دهند.

دارنده مدال نقره و برنز جهان در مورد اینکه چه توصیه ای به کشتی گیران و مربیان حاضر در اردوهای تیم های ملی دارد گفت: توصیه ی خاصی ندارم چرا که هم کشتی گیران و هم کادر فنی چندین سال است که در تیم هستند و کار خودشان را بلدند و همه جوره در تلاشند که کسب موفقیت کنند.

وی ادامه داد: البته در سال المپیک هستیم اما شرایط به لحاظ اقتصادی کمی سخت شده و باید تلاش شود تا همه چیز در اردوها فراهم باشد.

علی آبادی تصریح کرد: البته ما در گذشته و در دوران خدمان با کمترین امکانات تمرین می کردیم اما الان دیگر آن زمان ها گذشته و باید امکانات ویژه فراهم شود و اگر به کشورهای مطرح در ورزش جهان نگاه کنید می بینید که برای ورزش خود برنامه ریزی دقیق دارند و در پی حفظ قهرمانان خود و در نهایت نیز به دنبال سلامت جامعه از طریق ورزش هستند.

در سال المپیک چه توصیه ای دارد: بچه ها و کادر فنی هرکدام چندین سال است که در تیم هستند چه آزاد و چه فرنگی فرقی ندارند و پیگیر کار هستند و همه جوره دنبال بچه ها هستند.

مربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: نباید کرونا را بهانه کنیم درست است که کار سخت شده اما کشتی گیران ما نیازمند متخصص تغذیه، ماساژور و بدنساز هستند و باید برای هریک از قهرمانان خود یک برنامه مشخص داشته باشیم که البته می دانم که حتما کادر فنی و فدراسیون تمامی این مسائل را درنظر دارد.

علی آبادی اظهار داشت: در خبرها شنیده ایم که المپیک توکیو صد در صد برگزار می شود، پس باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که با آمادگی کامل در این رقابت ها حضور یابیم چراکه کشتی بعنوان یک ورزش مدال آور در المپیک ها شناخته می شود.

وی در مورد وظیفه فدراسیون در قبال پیشکسوتان گفت: پیشکسوتان زمانی برای این مملکت افتخارآفرینی کرده اند و شاید کم توقع ترین قشر جامعه ی کشتی باشند اما نیازمند نگاه و توجه هستند و فدراسیون سعی کند که ارتباط خود را با این قشر گرانقدر کشتی بیشتر کند.

علی آبادی در مورد عملکرد فدراسیون کشتی گفت: به نظر من با این امکانات و شرایط کسانی که در فدراسیون و کادرهای فنی کار می کنند تمام زندگی و وقت خود را برای کشتی گذاشته اند و این جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: البته هیچ موقع در فدراسیون ها تمامی قهرمانان دور هم جمع نشدند اما کشتی در حال حاضر نیازمند یک همدلی و آرامش برای پیشبرد برنامه های خود است. اگر قرار است کار پیش بربد نباید دخالت ها و حرف های اضافی در میان باشد، البته معتقدم که باید انتقاد باشد چراکه بدون انتقاد سازنده کار پیش نمی رود اما نباید کار به گونه ای باشد که موجب تخریب شود.

این پیشکسوت کشتی در پایان خاطرنشان کرد: کادر فنی و فدراسیون باید به تمامی داشته های خود برای حضور در المپیک دلگرمی بدهد و تمام نفرات حاضر در اردو بدانند که تا آخرین لحظه شانس حضور در این مسابقات را دارند تا انگیزه مضاعفی برای تلاش کردن در میان کشتی گیران بوجود آید.

مصطفی ساجدی‌فر

232622