پرسون گزارش می دهد؛

تحصن دستفروشان سنندجی مقابل استانداری/ پاشیدن اسپری فلفل توسط ماموران شهرداری به صورت دستفروشان

دستفروشان پیاده راه فردوسی سنندج در اعتراض به وعده های عملی نشده شهرداری این شهر امروز مقابل ساختمان استانداری کردستان دست به اعتصاب زدند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بیش از 600 نفر از دست فروشان پیاده راه فردوسی شهر سنندج امروز مقابل ساختمان استانداری کردستان در اعتراض به عدم محقق شدن وعده های شهرداری این شهر تحصن کردند.

تحصن کنندگان نسبت به بدقولی، عدم عملی شدن وعده های شهرداری و... اعتراضات خود را با این تجمع اعلام کرده اند.

دستفروشان در دو بُعد ساعت فعالیت و نیز میزان کرایه ماهانه ای که به شهرداری سنندج باید بپردازند، اعتراض دارند.

یکی از این دستفروشان معترض در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون گفت: از شهرداری و دیگر نهادهای متولی درخواست داریم که ساعت کاری ما دستفروشان را بیشتر کنند.

وی افزود: درخواست داریم که آغاز ساعت کاری ما از ساعت 6 و نیم و عصر به ساعت 4 تغییر پیدا کنید، زیرا ساعت 6 و 30 دقیقه هم بازار خلوت می شود و هم درآمد ما بسیار کاهش پیدا می کند.

این دستفروش معترض ادامه داد: از مسئولان درخواست داریم که به وعده های خود عمل کنند و ما را اینگونه درگیر وعده های بعید نسازند.

یکی دیگر از دستفروشان نیز در این باره به خبرنگار سایت خبری پرسون گفت: ما که امروز اینجا تجمع کرده ایم نه جزو اراذل و اوباش هستیم و نه می خواهیم خدایی ناکرده برای کسی مشکلی ایجاد کنیم.

وی افزود: تنها خواسته ما تغییر ساعت کار است بنابراین از شهرداری، استانداری و... درخواست داریم که ساعت کاری ما را به ساعت 4 عصر تغییر دهند زیرا همه ما هزینه زندگی داریم.

این دستفروش پیاده راه فرودسی با اشاره به اینکه ساعت کاری ما در روزهای جمعه تا ساعت 1 ظهر می باشد، بیان داشت: متاسفانه ماموران شهرداری به خاطر 10 دقیقه تاخیر در جمع آوری بساطمان بر صورت و چشمان دستفروشان این خیابان اسپری فلفل پاشیدند که این کار به هیچ وجه انسانی نیست زیرا برخی از دستفروشان این خیابان بیماری های قلبی و تنفسی دارند.

یکی دیگر از دستفروشان با اعتراض به اینکه بیش از یک ماه است که تنها از مسئولان و شهرداری وعده می شنویم، به خبرنگار سایت خبری پرسون گفت: با ساعت کاری که برای ما مشخص کرده اند بی شک نمی توانیم کرایه 600 هزار تومانی را به شهرداری بپردازیم و این اصلا منطقی نیست.

این دستفروش گفت: درخواست ما این است که ساعت کاری ما را به ساعت 4 تغییر بدهند تا بتوانیم حداقل درآمدی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: شهرداری وعده های بسیاری برای اصلاح ساعت کاری ما داده و در طول این مدت هیچ کدام از وعده های خود را عملی نکرده است.

در حال حاضر شهرداری و استانداری با تغییر ساعت کاری دستفروشان پیاده راه فرودسی سنندج مخالفند و تا این لحظه با درخواست صنف مذکور مخالفت می کنند.

آیین مهر ـ استان کردستان

232601