فرماندار دورود عنوان کرد:

تدوین برنامه جامع گردشگری دورود با همکاری فعالان گردشگری غرب کشور

فرماندار دورود گفت: تدوین برنامه جامع گردشگری دورود با همکاری فعالان گردشگری غرب کشور انجام شد. این برنامه خسارات ناشی از کرونا به این صنعت را جبران خواهد کرد.

خدابخش دریکوند فرماندار دورود در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، خبر از رونمایی از برنامه جامع گردشگری دورود خبر داد و گفت: دورود پایتخت طبیعت ایران است. طبیعت پتانسیل اصلی گردشگری دورود و لرستان است. برنامه ای جامع برای حمایت از تور های گردشگری و تبلیغات جذب توریسم تدوین کرده ایم.

وی افزود: تدوین برنامه جامع گردشگری دورود با همکاری فعالان گردشگری غرب کشور انجام شد. این برنامه خسارات ناشی از کرونا به این صنعت را جبران خواهد کرد.

دریکوند ادامه داد: دریاچه گهر، بیشه و آبشار های دورود یکی از بکر ترین مناظر و مناطق طبیعی آسیا است. با استفاده از این مناطق می توان کسری بودجه این صنعت را جبران کرد.

وی بیان کرد: با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تور های زمینی، ریلی و هوایی را برای بازدید گردشگران راه اندازی کرده ایم. در این برنامه حمایت از تور های گردشگری را در نظر گرفته ایم.

دریکوند با تشریح برنامه جامع گردشگری دورود یاد آور شد: حمایت از تور های کوچک، همکاری با بخش خصوصی، تجهیز مراکز اقامتی، برنامه ریزی دقیق برای تبلیغات جذب توریسم، بخشودگی مالیاتی هتل داران، تهیه بروشور های حرفه ای معرفی مراکز تفریحی و اقامتی دورود از بخش های این برنامه است.

فرماندار دورود با بیان اینکه امکان سنجی ایجاد صنعت گردشگری هوایی در شهرستان دورود انجام شده است گفت: به دنبال احیای فرودگاه کشاورزی بخش سیلاخور برای نشستن هواپیماهای کوچک هستیم که مقدمات این کار پیش رفته است و برای ادامه آن به دنبال سرمایه‌گذار هستیم.

دریکوند اضافه کرد: علاوه بر این از دیگر برنامه‌هایی که در بحث جذب گردشگر بسیار مؤثر است و ما به دنبال آن هستیم راه‌اندازی پرواز هوایی دورود به دریاچه گهر است که در این خصوص پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

232490