توسعه گردشگری رشت در گرو حمایت از سرمایه گذاران واقعی

رئیس گروه گردشگری مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم گفت: علیرغم پیشرفت شهرهای بزرگ کشور در حوزه گردشگری، پیشرفت چندانی در این بخش رشت حاصل نشده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، مسعود عباس نژاد افزود: رشت از فرصت ها و استعدادهای زیادی برخوردار است که اگر تهمیدات لازم برای ایجاد و بهره برداری از آنها صورت نگیرد رو به نابودی خواهد رفت.

عباس نژاد خاطرنشان کرد: یکی از راههای تحقق اهداف توسعه گردشگری در رشت بهره گیری از حضور جوانان در عرصه های مدیریتی است و امیدوارم در این زمینه اتفاقات خوبی در رشت رقم برخورد.

وی با تاکید بر مطالعه آسیب شناسی های لازم برای عقب ماندگی رشت، ادامه داد: شهرها موجودات زنده ای هستند، که باید بزرگ شوند و مسولین شهری نیز باید کمک کنند تا پویا و با نشاط شود.

وی تاکید کرد: یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات موجود در رشت، پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران است و باید موانع را از سر راه موفقیت این قشر ارزشمند برداریم و با تسهیل کردن بروکراسی های اداری کمک کنیم تا به توسعه شهر بپردازند.

عباس نژاد خاطرنشان کرد: به طور میانگین گردشگران ۴ ساعت در رشت می مانند و دلیل توقف این مدت کوتاه این است که زیرساخت های لازم برای پذیرایی و میزبانی از گردشگران وجود ندارد.

عباس نژاد افزود: لازم است اقدامات زیست محیطی برای احیای رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب رشت انجام شود زیرا لازمه گردشگری حفاظت از محیط زیست پایدار است.

وی ابراز امیدواری کرد: مدیران شهری در سایه تعامل و هماهنگی بتوانند اقدامات موثری برای توسعه رشت بردارند و امکانات شهری در شان این مردم فراهم کنند.

منبع:رشت پرس

232459