مسکن مهر لرستان نیاز به بازسازی دارد

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان گفت: مسکن مهر لرستان نیاز به تجهیزات جدید و بازسازی دارد. خرابی سیستم آسانسور، قطعی دائم آب کنتوری، کمبود فضای سبز، نبود پارک و تفریحگاه از مشکلات و کمبود های مسکن مهر لرستان است.

مسعود رضایی مدیر کل بنیاد مسکن لرستان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: مسکن مهر لرستان با مشکلات بسیاری روبرو است. خرابی سیستم آسانسور، قطعی دائم آب کنتوری، کمبود فضای سبز، نبود پارک و تفریحگاه از مشکلات و کمبود های مسکن مهر لرستان است. مسکن مهر استان نیاز به بازسازی دارد.

وی افزود: در برخی از شهرستان ها ادارات آب، برق، گاز و شهرداری با ما جهت رفع این مشکلات همکاری لازم را ندارد. مسکن مهر لرستان نیاز به تجهیزات جدید و بازسازی دارد.

رضایی در ادامه بیان کرد: مسکن مهر بروجرد با مشکل دائم آسانسور و خاموشی تیر های برق روبرو است. همچنین مسکن مهر الشتر و نورآباد با مشکل فضای سبز و قطعی برق در ساعاتی از شبانه روز روبرو است.

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان گفت: کمبود ها را با کمک بخش خصوصی و همکاری ادارات رفع خواهیم کرد. نبود مهندسان و پیمانکاران متخصص در ساخت اولیه و نگه داری این مجموعه های مسکونی دلیل اصلی مشکلات مسکن مهر لرستان است.

وی از اختصاص اعتبار ۲۳ میلیارد تومانی برای آسفالت معابر روستایی در استان خبر داد و گفت: طی سفر معاون رئیس جمهور به لرستان جلسه مشترکی با حضور ایشان و فعالان اقتصادی استان گذاشته شد که در پایان برای این مشکلا ت بودجه ای اختصاص یافت.

مسعود رضایی افزود: اعتبار ابلاغی برای قیر مصرف مستقیم می‌باشد و با جذب این اعتبار عملیات آسفالت معابر ۱۵۰ روستای استان اجرایی خواهد شد.
وی فرصت جذب این اعتبار را تاپایان سال جاری عنوان کرد و گفت: با کمک و حمایت‌ های مسئولین استانی در راستای جذب این اعتبار ابلاغی، عملیات بهسازی معابر روستایی استان اجرایی خواهد شد.

رضایی با اشاره به بازسازی و بهسازی ۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی لرستان در سال جاری ادامه داد : ۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۱۴میلیارد تومان کمک بلاعوض در راستای مقاوم‌ سازی این واحدها به متقاضیان این طرح پرداخت خواهد شد.

وی میانگین مقاوم‌ سازی مسکن روستایی در کشور را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: با اتمام عملیات بهسازی و نوسازی واحد های مسکن روستایی در دست اجرا، میانگین مقاوم‌ سازی مسکن روستایی با ثبت رکوردی جدید به ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

232425