عضو هیئت مدیره نظام پزشکی استان اصفهان اعلام کرد:

شورای هماهنگی نظام پزشکی راهی برای دور زدن قانون

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی استان اصفهان گفت: تشکیلاتی با عنوان شورای هماهنگی در استانها شکل گرفته و عملا این شورا را به ابزاری برای دور زدن مصوبات هیات مدیره نظام پزشکی مراکز استان و اعمال دخالتهای ناموجه تبدیل  کرده و به جرات می‌توان گفت که تعریف این نوع کاربری برای شورای هماهنگی بارزترین مصداق نقض دموکراسی، منطق و صداقت است.

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، مازیار ستاری در این ارتباط که "چرا نظام پزشکی در جا می‌زند" اظهار داشت: شورای هماهنگی در واقع جزء ارکان سازمان و در سلسله مراتب تشکیلاتی سازمان پیش بینی نشده و همانگونه که از اسم آن برمی‌آید فاقد هرگونه شأن راهبردی یا حتی اجرایی است.

وی بیان داشت: اعضای این شورا حتی حق انتخاب رییس شورا را نداشته و رییس نظام پزشکی مرکز استان، در واقع رییس قهری این شوراست. حال چگونه است که این شورا می‌تواند در تعیین اعضای هیات انتظامی تجدید نظر که از ارکان مهم سازمان در استان است مداخله و آنرا مصادره نماید؟!

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی استان اصفهان اعلام کرد: چگونه منطق ما می‌پذیرد که در اصفهان منتخب شهر کوچکی مانند مبارکه یا فلاورجان که کلا با کمتر از ۳۰ رای انتخاب شده‌اند با منتخب شهر اصفهان که حداقل با ۶۰۰ رای انتخاب گردیده و در واقع نماینده چندین هزار نفر از جامعه پزشکی است هریک دارای یک رای به طور مساوی در شورا بوده و مصالح چند هزار پزشک اصفهان در مقابل تعداد کمتر از صد پزشک در دو یا چند شهرستان وزن کمتری بیابد؟!

وی اعلام کرد: بارها شده است که شخص یا اشخاصی پس از آنکه با مصوبه هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان از دستیابی به مطامع شخصی خود باز مانده‌اند، توانسته‌اند با طرح موضوع در شورای هماهنگی و لابیگری، تصمیمات هیات مدیره را وتو نموده و منویات شخصی خود را در پوشش قانون! پیاده نمایند.

وی گفت: همچنین داستان انتخاب اعضای هیات تجدید نظر انتظامی در استان اصفهان که وزن این هیات را از نظر میزان تجربه حرفه‌ای و علمی و نیز وجاهت انتخاب از سوی جامعه پزشکی و سایر موازین در مرتبه‌ای بسیار نازل تر از هیات‌های بدوی قرار داده است، به همین گونه است.

232344