‍ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان:

طرح ویژه همیاری و ایجاد اشتغال زندانیان اجرا خواهد شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت: طرح ویژه همیاری و ایجاد اشتغال برای زندانیان در سراسر زندان های استان بطور همزمان طی سه ماه اجرا خواهد شد. 

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، محمد رضا آذرخش مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت: طرح ویژه همیاری و ایجاد اشتغال برای زندانیان زیر نظر اساتید فنی و حرفه ای لرستان اجرا خواهد شد. در این طرح کلاس های آموزشی فنی بصورت فشرده و حضوری در محل کارگاهی زندان ها برای زندانیان برگزار خواهد شد.

وی افزود: طرح ویژه همیاری و ایجاد اشتغال برای زندانیان در سراسر زندان های استان بطور همزمان طی سه ماه اجرا خواهد شد.

آذرخش ادامه داد: در این طرح رشته های فنی مکانیک، برق قدرت‌، تعمیر تلفن همراه، جوشکاری، لوله کشی گاز و آب، تعمیر و نگه داری دوربین های مداربسته آموزش داده خواهد شد.

وی با توجه به تشریح و زمان بندی این طرح گفت: سه ماهه ابتدای سال جاری برنامه ریزی و در سه ماهه دوم سال تنها در یک زندان بصورت آزمایشی انجام شد. بالا بودن بازخورد این طرح باعث شد تا برنامه یک ساله طراحی و در سراسر استان آن را اجرا نماییم.

مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان در ادامه بیان کرد: بسیاری از زندانیان حرفه خاصی ندارند که همین امر باعث می شود که بعد از آزادی مجدد به شغل های بذهکاری روی بیاورند. با اجرای کامل این طرح این مشکل نیز رفع خواهد شد.

آذرخش یادآور شد: طی ۹ ماهه امسال، ۲۷ هزار و ۸۳۶ نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای برای آسیب دیدگان اجتماعی به ویژه خانواده های آسیب دیده از اعتیاد، برگزار شده است.

مدیرکل سازمان فنی و‌حرفه ای لرستان تصریح کرد: در مرکز درمان اجباری معتادین بهبود یافته ، هزار و ۷۳۵ نفر ساعت و مرکز درمانی تحت پوشش بهزیستی مرکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد ، ۱۳ هزار و ۶۶۱ نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

232244