استاندار لرستان:

مناطق سیل زده و‌ جنگی استان را حمایت خواهیم کرد

استاندار لرستان با عنوان اینکه مناطق سیل زده و جنگی جنوب استان را حمایت خواهیم کرد، افزود: پروژه های جدید ورزشی، فرهنگی و عمرانی در مناطق سیل زده پلدختر، معمولان، کوهدشت و رومشکان کلنگ خواهد شد.

سید موسی خادمی استاندار لرستان در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، ضمن تبریک ایام الله فجر از بودجه ویژه برای مناطق سیل زده و جنگی استان خبر داد و گفت: مناطق سیل زده و جنگی جنوب استان را حمایت خواهیم کرد. این مناطق نباید از ریتم پیشرفت عمرانی،فرهنگی و ورزشی عقب بمانند. سال آینده بودجه ویژه ای برای این مناطق درنظر گرفته ایم.

وی افزود: پروژه های جدید ورزشی، فرهنگی و عمرانی در مناطق سیل زده پلدختر، معمولان، کوهدشت و رومشکان کلنگ خواهد خورد. خانه بهداشت، استادیوم ورزشی، کتابخانه، یادمان شهدا، خانه بازنشستگان، سینما و احداث پل و تونل را برای این مناطق درنظر گرفته ایم.

خادمی در ادامه بیان کرد: قبل از تمام شدن دوره دولت تدبیر و امید پنجاه درصد این بودجه را تصویب خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ردیف حق خدمت در مناطق جنگ زده کارکنان دولت تابع قوانین و مصوبات دولت است اما تا جایی که من اطلاع دارم این مناطق به صورت استانی لحاظ می شوند.

سید موسی خادمی با بیان این مطلب در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون در مورد عدم بهره مندی شهرستان پلدختر از ردیف " حق خدمت در مناطق جنگ زده" کارکنان دولت ، اظهار کرد: اگر شهرستان پلدختر در این ردیف باشد پیگیری خواهیم کرد جون دلیلی بر عدم اجرای این ردیف برای مناطق جنگ زده ما وجود ندارد.

استاندار لرستان همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار پرسون در خصوص سهم بالای شمال لرستان از بودجه و چرایی عدم گنجایش ردیف های خاص خسارات سیل در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: اینگونه نیست، مفهوم توزیع شهرستانی در این اعتبارات نداریم ، بخشی از پروژه های ملی بزرگ ما در این مناطق هستند، بین شمال و جنوب استان تبعیضی وجود ندارد و همه پروژه های ملی ما دارد پیگیری می شود.

خادمی ادامه داد: در استان لرستان چند مورد جدید به ردیف های ملی اضافه شد، از جمله جاده و بیمارستان و تونل و .. ، در همه شهرستان هایمان ردیف های ملی داریم و هیچ تبعیض عامدانه و سازمان یافته ای نداریم.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

232214

مطالب مرتبط