تعطیلات پایان هفته ۳۵ تیم پلیس محورهای پرتردد ایلام را رصد می کند

رئیس پلیس راه ایلام اعلام کرد: ۳۵ تیم گشتی پلیس راه، محورهای پرتردد استان را در روزهای تعطیل پایان هفته کنترل و رصد می کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: عمده کنترل ها بر روی محورهای مواصلاتی پرتردد چون ایلام - مهران، ایلام - سرابله و ایلام به ایوان و اسلام آباد صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۷ دوربین کار ثبت تخلف ها در راه های مواصلاتی استان را انجام می دهند، افزود: تیم های عملیاتی و ضربتی نیز با استقرار در نقاط مستعد حادثه با حرکات و تخلفات حادثه ساز و پرمخاطره رانندگان و سرنشینان خودروهای متخلف برخورد خواهند کرد.

همتی زاده یادآور شد: با توجه به افزایش مجدد تعداد مبتلایان کرونا، اعمال محدودیت های ترافیکی در آرامستان ها و تفرجگاه های طبیعی در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی اضافه کرد: ناوگان های حمل و نقل عمومی نیز باید با ۵۰ درصد ظرفیت خود اقدام به جابجایی مسافر کنند و استفاده از ماسک برای رانندگان و سرنشینان خودروها اجباری و الزامی است و در این راستا همکاری شرکت های مسافربری با پلیس راه اجتناب ناپذیر است.

ئیس پلیس راه ایلام گفت: در صورت عدم استفاده از ماسک، رانندگان یک میلیون ریال و سرنشینان ۲۰۰ هزار ریال جریمه خواهند شد.

همتی زاده ادامه داد: به منظور کنترل خودروها در خصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی، نیروی پلیس از دوربین البسه برای رصد کردن مسافران و رانندگان استفاده می کند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، رانندگان به کمیسیون ماده های ۱۱ و ۱۲ راهداری و حمل و نقل جاده ای معرفی می شوند.

منبع: ایرنا

232189