انقلاب اسلامی ایران، تأثیرگذارترین انقلاب قرن بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، تأثیرگذارترین انقلاب قرن بود گفت: با بررسی انقلا‌ب‌های پیش از انقلاب‌ اسلامی در می‌یابیم که این حرکت‌های سیاسی یا علیه دین انجام شده‌اند و یا در کل ماهیتی غیر دینی داشته‌اند. برای نمونه انقلاب متریالیستی چین که در تقابل با دین اتفاق افتاده است

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری در جلسه‌ای که با محوریت « انقلاب اسلامی و انقلاب های پیش و پس از آن» در کتابخانه‌ی مرکزی ارومیه برگزار شد اظهار داشت: با بررسی انقلا‌ب‌های پیش از انقلاب‌اسلامی ایران در می‌یابیم که این حرکت‌های سیاسی یا علیه دین انجام شده‌اند و یا در کل ماهیتی غیر دینی داشته‌اند؛ برای نمونه انقلاب متریالیستی چین که در تقابل با دین اتفاق افتادو
وی در ادامه بر نقش تحولات سیاسی ایران در انقلاب‌های کشور‌های دیگر تأکید کرد و افزود: ا انقلاب مشروطه، حرکت نوینی در عرصه‌ سیاسی و اجتماعی ایران آغاز شد، این انقلاب که برای محدود کردن اختیارات شاه به عنوان رأس قدرت سیاسی، شکل گرفت، سال‌ها بعد با چهره‌ای دیگر پدیدار گشت، چهره‌ای که به ملی شدن صنعت نفت انجامید.

خدایاری اظهار داشت: این جنبش که با رهبری مصدق و آیت الله کاشانی انجام شد، الهام‌بخش حرکت‌های انقلابی کشورهای دیگری چون مصر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به چند انقلاب دیگر چون انقلاب کشور لیبی، انقلاب اسلامی ایران را به عنوان تأثیرگذارترین انقلاب مطرح کرد و این انقلاب را انقلابی دینی و فرهنگی خواند که دست‌آورد‌های بی‌شماری را به ارمغان داشته است.

وی در این خصوص گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود که آبادانی و پویایی به همراه آورد، اگر از همین کتابخانه‌ها و یا وزارت ارشاد سخن بگوییم، می‌بینیم که پویایی و گسترش در این نهاد‌های فرهنگی نیز اتفاق افتاده است. اما باید در نظر داشت که انقلاب اسلامی ما هم علیرغم دستآورد‌های بی‌شماری که به همراه داشت، باید‌ها و نباید‌هایی را نیز از سر گذرانده است.

حجت الاسلام والمسلمین خدایاری تصریح کرد: از این رو رهبر معظم انقلاب، با صدور بیانیه‌ دوم انقلاب، می‌کوشند با عبور از این باید‌ها و نباید‌ها، آینده‌ روشنتری برای ایران اسلامی رقم بزنند.

انتهای پیام/

232128

مطالب مرتبط