افتتاح ۲۲۴ طرح ورزشی در کشور

همزمان با دهه مبارک فجر بهره‌برداری از ۲۲۴ پروژه و طرح ورزشی با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری به صورت همزمان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش سایت خبری پرسون، برای اجرای این طرح‌ها که با حضور وزیر ورزش و امور جوانان به صورت همزمان از اردبیل بهره‌برداری شد، هشت هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

دکتر مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و امور جوانان در آیین افتتاح این طرح‌ها در سخنانی گفت: سالن دو و میدانی اردبیل، استادیوم ورزشی چهار هزار نفری بندر گز استان گلستان و پنج هزار نفری دورود استان لرستان از جمله پروژه‌های بزرگ افتتاحی هستند.

وی بیان کرد: ۱۵۷ زمین چمن مینی فوتبال طبیعی و مصنوعی، سه استخر و تعداد دیگری از فضاهای ورزشی نیز دیگر طرح‌های ورزشی افتتاحی می‌باشند.

سلطانی‌فر با اشاره به خدمات ورزشی در دولت تدبیر و امید گفت: تعداد اماکن ورزشی در کشور در سال ۹۲ و ابتدای دولت یازدهم کمتر از چهل هزار مکان بود که این تعداد هم‌اکنون به بیش از ۶۱ هزار مکان ورزشی افزایش یافته است.

وی بیان کرد: به غیر از این اماکن ورزشی، در زمینه ساخت و احداث فضاهای ورزشی در روستاها نیز در دولت تدبیر و امید اقدامات بزرگی انجام گرفته است.

به گفته وی، در ابتدای دولت یازدهم در کشور تنها ۷۰۰ خانه ورزش روستایی وجود داشت و این تعداد هم‌اکنون به بیش از پنج هزار خانه رسیده است.

او همچنین اضافه کرد: در این مدت تعداد زمین‌های چمن مینی فوتبال در کشور نیز از ۳۳ زمین به بیش از ۲ هزار زمین مینی فوتبال افزایش یافته است که اکثر آنها در مناطق محروم کشور ایجاد شده‌اند.

سلطانی‌فر تاکید کرد که دولت دوازدهم اقدامات خود برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی را سرعت بخشیده و تا پایان این دولت، ده‌ها پروژه دیگر ورزشی به بهره‌برداری خواهد رسید.

232115