۱۷ رشته قنات در ایرانشهر احیا شد

بخشدار دامن ایرانشهر عنوان کرد: بیش از ١٧ رشته قنات از ابتدای امسال تا کنون در بخش دامن این شهرستان احیا شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، مرتضی سایگانی بخشدار دامن ایرانشهرگفت: بیش از ١٧ رشته قنات از ابتدای امسال تاکنون در بخش دامن این شهرستان علاوه ‌بر رونق کشاورزی زمینه اشتغال بیش‌از ١٠٠ نفر را فراهم کرده است.

سایگانی با بیان اینکه با احیای این قنوات افزون‌بر ١۵٠ هکتار از اراضی بخش دامن زیر کشت رفته است اظهار داشت: بعد از گذشت سال‌ها با مشارکت‌های مردمی و اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی این تعداد قنوات در بخش دامن احیا شده است.

وی با بیان اینکه بخش دامن یکی از مناطق مستعد و قطب کشاورزی شهرستان ایرانشهر است افزود: احیای قنوات یکی از اولویت‌های بخش جهت رونق بخشیدن به کشاورزی منطقه محسوب می‌شود.

بخشدار دامن ایرانشهر با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از هزینه‌های این گونه فعالیت‌ها را سازمان جهاد کشاورزی تقبل می‌کند و درصد کمی با مشارکت مردمی جمع‌آوری می‌شود گفت: لازم است تمامی فعالان بخش کشاورزی از این فرصت مناسب جهت احیای قنوات روستا‌ها اقدام کنند.

سایگانی بیان کرد: در این بخش محصولات کشاورزی متنوع شامل، برنج، مرکبات، پیاز، گوجه‌فرنگی، خرما، سیر، بادمجان، باقلا و سیب زمینی تولید می‌شود.

بخش دامن با ۵٠ پارچه آبادی و حدود ١٢ هزار نفر جمعیت در حاشیه رودخانه دامن شهرستان ایرانشهر واقع شده است.

232065