معاون استاندار بوشهر عنوان کرد:

سخاوتمند بودن ایران نسبت به پناهندگان خارجی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به پناهندگان خارجی سخاوتمندانه و بشر دوستانه عمل می‌کند.

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، محمدتقی ایرانی در نشست با امانوئل اوورو نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جنوب کشور افزود: پیام انقلاب اسلامی ترویج کرامت انسانی و تاکید بر صلح، انسان دوستی و رعایت حقوق بشر در عرصه بین المللی است و در بیش از چهار دهه فشار آمریکا، توطئه استکبار علیه ملت ایران و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی توانسته به وظیفه خود در قبال پناهندگان به خوبی عمل کند.

وی بیان کرد: این درحالی است که آمریکا و غرب به عنوان مدافعان حقوق بشر به تعهدات بین المللی خود در حمایت از پناه‌جویان پایبند نبوده و قوانین ضد مهاجرت در آن کشورها روزبه روز سخت‌گیرانه تر می‌شود.

ایرانی اضافه کرد: جمهوری اسلامی که خود با رشد جمعیت داخلی فزاینده‌ای روبرو بوده، ولی همواره میلیون‌ها مهاجر افغانستانی که به ملت ایران پناه آورده بودند را مورد حمایت قانونی قرار داد و در مقاطع مختلف پناهگاه مردمی از عراق، کردستان، سوریه و مردم مسلمان منطقه و حتی مسلمانان روهینگیایی میانمار هم بود و سخاوتمندانه اقامت، بهداشت و درمان و آموزش و حتی اشتغال آنان را عهده دار شده‌است.

وی تاکید کرد: هرچند کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل حمایت‌های خوبی از اتباع خارجی داشته ولی این اقدام‌ها در مقابل خدمات گسترده جمهوری اسلامی به پناهندگان مقیم بسیار ناچیز است.

ایرانی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب نسبت به ثبت نام و آموزش کودکان پناهنده حتی کسانی که به صورت غیر مجاز در کشور حضور دارند، گفت: امروز همه فرزندان اتباع خارجی در موسسه‌های آموزشی کشور همانند شهروندان ایرانی حمایت شده و از امتیاز آموزش و بهداشت رایگان برخوردار هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به تصویب صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی گفت: اصلاح قانون مدنی به نفع فرزندان حاصل از ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی اقدام انسانی بود که مشکل جدی این کودکان را حل کرد.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۳۰۰ پرونده برای صدور شناسنامه‌های جدید برای فرزندان مادر ایرانی و پدر خارجی در استان بوشهر تشکیل شده‌است.

منبع: ایرنا

232011