مدیر کل بهزیستی استان همدان:

بیش از ۱۳۳ هزار خدمات به واسطه اورژانس اجتماعی

مدیر کل بهزیستی استان همدان از خدمات به بیش از ۱۳۳ هزار تماس با اورژانس اجتماعی در ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، دیناری مدیر کل بهزیستی استان همدان به مناسبت ایام دهه فجر در جمع خبرنگاران در خصوص خدمات به کودکان کار در سازمان بهزیستی اظهار کرد: همدان دارای کودک کار است اما چون تبعه کشور خارجی ندارد دارای کودک خیابانی نیست.

وی با بیان اینکه اغلب کودکان کار کمک رسانی معیشت خانواده های خود هستند افزود: امسال کودکان کار شناسایی شده در استان ۶۷ مورد بوده که غالبا پسر و بیشتر از شهر همدان هستند.

مدیر کل بهزیستی استان همدان ادامه داد: در مراکز حمایت و ساماندهی کودکان کار خدمات و آموزش ها به صورت معنوی و روانی به کودکان و خانواده های آنها ارائه می شود.

دیناری در خصوص مراکز شبانه روزی در حوزه توانبخشی نیز بیان کرد: بیشترین مشکل این مراکز افزایش پذیرش افراد مجهول الهویه است به طوری که بیشتر از یک سوم از افراد پذیرش شده بیش از ۴۰۰ نفر را شامل می شوند.

وی در مورد خدمات اورژانس اجتماعی در سال جاری گفت: تا پایان ۹ ماهه امسال ۱۳۳ هزار و ۴۶۰ خدمت به واسطه اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به شکل های مختلف مداخله ، ارجاع و... انجام شده است.

مدیر کل بهزیستی استان همدان ادامه داد: امسال به ترتیب کودک آزاری، اختلافات حاد خانوادگی و خودکشی بیشترین تماس ها بوده که در زمینه خودکشی در حال تهیه اطلس خودکشی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان هستیم.

دیناری درباره آخرین وضعیت آماری کودکان بی سرپرست در همدان اضافه کرد: در حال حاضر ۱۵۶ کودک بی سرپرست در مراکز استان و ۲۵۰ کودک بی سرپرست نیز تحت نظارت سازمان در خانواده ها نگهداری می شوند.

وی یادآور شد: هم اکنون ۲۸۷ نفر در صف انتظار فرزندخواندگی برای کودکان بی سرپرست بهزیستی هستند.

مدیر کل بهزیستی استان همدان در خصوص اشتغال مددجویان نیز گفت: در ابتدای امسال دو هزار و ۴۰۰ مددجو واجد شرایط و متقاضی کار داشته ایم که از این تعداد یک هزار و ۸۵۰ نفر مشغول به کار شده اند.

دیناری خاطرنشان کرد: برای اشتغال مددجویان امسال بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که ۶۵ میلیارد آن تخصیص یافته است.

منیژه فرهانپور-استان همدان

231982