استاندار مازندران عنوان کرد:

لزوم پشتوانه علمی برای انتقاد از دولت

استاندار مازندران با توجه به بخشی از انتقادات مطرح شده در روزهای اخیر علیه دولت گفت: این انتقادات فاقد پشتوانه علمی و شعاری است؛ انتقاد بدون توجه به عنصر زمان و مکان فاقد پشتوانه علمی و بی پایه و اساس است و لازم است منتقدان دولت تحریم‌های ظالمانه و تنگناهای اقتصادی کشور را هم ببینند.

به گزارش سایت خبری پرسون از مازندران، احمد حسین زادگان عصر امروز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح ۱۲۰ طرح عمرانی و زیرساختی دهه فجر شهرستان ساری افزود: اگر انتقادات با توجه به عنصر زمان و مکان از عملکرد دولتمردان انجام شود، باعث پیشبرد اهداف و برنامه ها و توسعه استانی و ملی خواهد شد، ولی متاسفانه اکثر انتقاداتی که این روزها از عملکرد دولتمردان در سطح استانی و ملی صورت می گیرد، بدون توجه به عنصر زمان و مکان صورت می گیرد و فاقد پشتوانه علمی است و این نوع انتقادات نمی تواند کارساز و باعث پیشبرد اهداف و برنامه ها شود.

وی با دفاع از عملکرد دولت تدبیر و امید ، اظهار داشت: دولت با وجود تحریم های ظالمانه و مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا طی یک سال گذشته عملکرد خوبی در حوزه های اقتصادی و اجتماعی از خود بر جای گذاشته است و انتقاداتی که این روزها از دولت می شود بدون توجه به این مشکلات انجام و غیرمنصفانه است.

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد: قطعا ما به عنوان دولتمردان از انتقادات سازنده و با پشتوانه علمی و برخوردار از ملاحظات زمانی و مکانی استقبال خواهیم کرد و آن را در راستای پیشبرد اهداف جامعه موثر می دانیم ، ولی اکثر انتقاداتی که این روزها انجام می شود ، این شرایط در آن مورد توجه منتقدین قرار نمی گیرد.

استاندار مازندران گفت: در سال های اخیر با وجود مشکلات ناشی از تحریم و تنگناهای اقتصادی و مالی حاکم بر کشور، در داخل استان در حوزه تکمیل طرح های زیرساختی در بخش کشاورزی، گردشگری و صادراتی اقدامات خوبی انجام گرفت و باید از این ظرفیت ها برای توسعه استانی استفاده شود.

وی از گسترش خطوط پروازهای داخلی، رایزنی برای برقراری پرواز ساری به بندر اکتائو قزاقستان، تکمیل و بهره برداری از پایانه صادراتی برنج و مرکبات ، ساخت و افتتاح مجموعه های بسته بندی محصولات کشاورزی و توسعه زیرساخت های دریایی از جمله استقرار ۱۰ کشتی کانتینرداردر حاشیه دریای خزر و به سرانجام رساندن مطالبه دیرینه مردم برای ایجاد اسکله گردشگری به عنوان بخشی از کارهای زیرساختی انجام شده در دولت تدبیر و امید در سال های اخیر نام برد و خواستار توجه منتقدان به عملکرد مثبت دولت هنگام طرح انتقادات شد.

حسین زادگان گفت: در کنار توسعه زیرساخت ها ، از لحاظ دیپلماسی اقتصادی نیز برای ورود به بازارهای هدف از جمله کشورهای حاشیه دریای خزر نیز اقدامات خوبی انجام شده است و باید از این ظرفیت ها برای توسعه صادرات بخصوص محصولات کشاورزی استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران ضعف برند سازی ، کم تجربه بودن تجار و صادرات کنندگان را از مشکلات مهم پیش روی توسعه صادرات استان برشمرد و افزود: باید از ظرفیت های موجود زیرساختی برای توسعه صادرات استفاده کنیم و این کار نیز به صبر و حوصله بیشتر و ماندگاری در بازار هدف خارجی نیاز دارد.

وی افزود: در شرایط فعلی با توسعه زیرساخت ها بستر برای جهش تولید و ارتقاء شرایط اقتصادی در مازندران فراهم شده است و ما برای تحقق این اهداف نیاز به انسجام و همدلی در داخل استان داریم تا بتوانیم با پرهیز از تعصبات قومی و منطقه ای از ظرفیت های موجود برای توسعه استفاده کنیم.

استاندار مازندران همچنین بخشی از عقب ماندگی اقتصادی استان را ناشی از تعصبات منطقه ای و نبود انسجام فکری در داخل استان دانست و گفت: باید با همگرایی موانع پیش رو را برای توسعه استان برداریم.
در این مراسم ۱۲۰ طرح عمرانی و زیرساختی شهرستان ساری با اعتباری افزون بر ۶۶۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا

231809