معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:

ضرورت ایجاد مدیریت نوین زنجیره تامین در بخش کشاورزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی خواستار ایجاد مدیریت نوین زنجیره تامین در بخش کشاورزی استان با هدف رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری در این بخش شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان غربی، نادر صادقی در آیین بهره برداری همزمان از ۱۳۹ طرح عمرانی و تولیدی و خدماتی کشاورزی و تجلیل از نمونه های ملی و استانی بخش کشاورزی استان که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: این استان نیازمند مدیریت زنجیره تامین در بخش کشاورزی برای اتصال عوامل موثر در تولید و فرآوری محصولات کشاورزی است که در صورت تحقق آن، کشاورزان مجبور به تولید متناسب با تقاضای بازار می‌شوند که برای خود آنان نیز همراه با درآمدافزایی است.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین راهکار توانمندسازی بخش کشاورزی، فراهم کردن زیر ساخت سیستم مدیریت زنجیره تامین در استان است، تصریح کرد: بخش خصوصی با استفاده از تجارب کشورهای همسایه و رقبای بازارهای جهانی باید توجه خود را در بخش کشاورزی به مدیریت زنجیره تامین معطوف کنند.

صادقی با بیان اینکه استان دارای نیروهای توانمندی در بخش تولید و اقتصاد و صنعت فرآوری محصولات کشاورزی است، افزود: استفاده از ظرفیت‌های استانی می‌تواند راهکار بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی باشد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار آذربایجانغربی با بیان اینکه آغاز دوره فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم تاکنون تعداد ۶ هزار و ۲۷۳ پروژه کشاورزی در سطح استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است خاطر نشان کرد: این تعداد پروژه با اعتباری بالغ‌ بر یک هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال‌زایی برای ۲۱ هزار و ۱۸ نفر احداث و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
صادقی اعلام کرد: درصد اشتغال‌زایی بخش کشاورزی استان در مقایسه با میانگین کشوری در سطح ۲ برابری قرار دارد به نوعی که میانگین اشتغال بخش کشاورزی در کشورمان ۱۸ درصد است.

وی با بیان اینکه در طول دهه فجر امسال نیز ۱۳۹ پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ ‌بر ۴۳۴ میلیارد ریال و ایجاد شغل برای ۶۵۰ مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار خواهد گرفت افزود: در حوزه کشاورزی چهار هزار پروانه بهره‌برداری با اعتبار ۱۳۳۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۲۴ هزار نفر صادر شده است.

صادقی یادآور شد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مجموع سرمایه‌گذاری‌های داخلی انجام شده در آذربایجان‌غربی منجر به صدور یک هزار و ۳۶۶ پروانه بهره‌برداری با اعتباری بالغ ‌بر چهار هزار ۵۰۰ میلیارد تومان و ۱۵ هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.

وی همچنین از عملیاتی شدن پرداخت ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در راستای جهش تولید در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان خبر داد و بیان کرد: این تسهیلات در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان غربی پرداخت می‌شود.

صادقی با اشاره به نامه‌نگاری انجام شده توسط استاندار آذربایجان‌غربی به ریاست‌جمهوری در ارتباط با سیب‌های موجود در سردخانه‌های استان، اذعان کرد: بر اساس دستور حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و مصوبه جلسه صدوبیست‌وسوم تنظیم بازار کشور مقرر شد در ازای صادرات سیب میوه موز وارد کشور شود.

انتهای پیام/

231745