مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

۲۲ درصد مردم همدان از ماسک استفاده نمی کنند

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۲۲ درصد از مردم همدان از ماسک در مراکز مختلف خدماتی و اماکن عمومی استفاده نکردند.

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، لیدا رفعتی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ماسک در جمع خبرنگاران گفت: ۲۲ درصد مراجعه کنندگان به مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب این استان از ماسک برای محافظت از خود در برابر ویروس استفاده نکردند.

وی افزود: بررسی های صورت گرفته در یک هفته گذشته موید این است که تنها ۷۸ درصد خدمات گیرندگان نسبت به زدن ماسک هنگام حضور در اماکن عمومی اقدام کردند.

رفعتی ادامه داد: کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به پایانه های مسافربری برون شهری با ۵۷ درصد سپس جایگاه سوخت با ۶۸ درصد، دفاتر پیشخوان ۷۰ درصد، نانوایی ها با ۷۲ درصد و اماکن متبرکه و مساجد با ۷۷ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان کمترین میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی را به ترتیب متعلق به پایانه های مسافربری با ۵۷ درصد، دفاتر پیشخوان و مراکز شماره گذاری و معاینه فنی ۶۷ درصد و آرامستان ۷۰، پلیس +۱۰ حدود ۷۱ درصد و نانوایی و مطب ها ۷۵ درصد عنوان کرد.

231555