مهلت ثبت نام در کنکور سراسری تمدید شد

سخنگوی سازمان سنجش گفت: مهلت ثبت نام در کنکور سراسری ناپیوسته سال ۱۴۰۰ تا ۲۰ بهمن تمدید شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، فاطمه زرین آمیزی، سخنگو و مدیرکل سازمان سنجش آموزش کشور درباره آخرین مهلت ثبت نام کنکور سراسری، اظهار کرد: ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد از روز (یک‌شنبه، ۱۲ بهمن) از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آغاز شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: پیش تر مقرر بود این مهلت ساعت ۲۴ امروز (شنبه، ۱۸ بهمن) به پایان برسد که به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای آن دسته از متقاضیانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند این مهلت تا روز دوشنبه ۲۰ بهمن تمدید شد. متقاضیان می‌توانند در این مهلت مجدد برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت‌نام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان مهلت ثبت نام، نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش تصریح کرد: تا صبح امروز (شنبه، ۱۸ بهمن) ۶۹۸ هزار و ۴۲۸ نفر در یک رشته تحصیلی و تعداد ۸۷۹ هزار و ۴۶۰ نفر در بیش از یک رشته امتحانی ثبت نام کرده اند.

زرین آمیزی بیان کرد: پیش‌تر مقرر بود این آزمون در تاریخ دهم و یازدهم تیر برگزار شود اما بر اساس تصمیمات جدید کنکور سراسری طی چهار روز متوالی در روز‌های چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه (۹ لغایت ۱۲ تیر ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد. سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن برای تمامی متقاضیان اعم از نظام قدیم و نظام جدید، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۶_۳_۳ طراحی و برگزار خواهد شد و کنکور نظام قدیم برای سال ۱۴۰۰ برگزار نخواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: تمام متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ملزم به پرداخت مبلغی معادل ۵۴۰،۰۰۰ ریال تحت عنوان هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ هستند.

او بیان کرد: بر اساس مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ حداکثر ۳۰ درصد با تاثیر مثبت است و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس مؤثر سوابق تحصیلی آزمون سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ است.

زرین آمیزی گفت: با توجه به این که شرکت در آزمون سراسری مستلزم پرداخت هزینه ثبت نام است داوطلبان باید قبل از ثبت نام، هزینه آن را پرداخت کرده و سریال ثبت نام را که یک کد ۱۲ رقمی است یادداشت کنند. علاقه‌مندان به انتخاب در رشته محل‌های دانشگاه آزاد نیاز به پرداخت هزینه جداگانه در این مرحله از آزمون ندارند.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری (رشته‌های تحصیلی با آزمون و بدون آزمون) سال ۱۳۹۹ در صورت ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ تنها مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیر روزانه (نوبت دوم (شبانه) دانشگاه آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی، شهریه پرداز، پردیس خودگردان و مجازی) بوده و فقط در این دوره‌ها گزینش خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

231549