به گزارش سایت خبری پرسون، عباس تابش افزود: این تصمیم با هدف جلوگیری از اغفال و تضییع حقوق مصرفکنندگان اتخاذ شده و البته به معنی اینکه در فروشگاههای زنجیرهای تخفیف در کار نباشد، نیست.
وی ادامه داد: مقرر شده تا از این پس در فروشگاههای زنجیرهای تنها دو قیمت شامل قیمت روی کالا و قیمت فروش درج شود که قیمت فروش میتواند برابر قیمت روی کالا باشد که به معنی بدون تخفیف و اگر پایینتر باشد به معنای تخفیف کالاست و فروشنده نیز درک کافی را برای این مهم دارد که کالا از تخفیف برخوردار است و نیازی به نوشتن واژه تخفیف برای تحریک به خرید و اغفال فروشنده نیست.
این مسوول یادآور شد: فاصله بین قیمت فروش و قیمت روی کالا در فروشگاههای زنجیرهای در واقع همان تخفیف است. وی افزود: عرضه کالا با تخفیف در فروشگاههای زنجیرهای منعی ندارد و بخشی از فلسفه کار این فروشگاه عرضه کالا با نرخ پایینتر است؛ اما وقتی تخفیف برای اغفال و تضییع حقوق مصرفکننده باشد، تخلف صنفی صورت گرفته است و باید با آن برخورد شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مقرر شده همچنین فروشگاههای زنجیرهای تا تمام شدن کالای قدیمی اقدام به عرضه کالای جدید نکنند تا مصرفکنندگان شاهد فروش کالا با دو نرخ متفاوت در یک فروشگاه نباشند.