نقدی بر اثر جدید ارسلان امیری:

بررسی فیلم زالاوا


به گزارش سایت خبری پرسون، با شروع فیلم متنی را روی پرده سینما مشاهده می کنیم « داستان فیلم واقعی است بخصوص بخش ترسناکش » تمام تلاش نویسندگان این اثر برای داستان‌گویی که موفقیت‌آمیز هم هست و فیلم به‌خوبی برای مخاطب قصه می‌گوید ، ترساندن مخاطب نیست هرچند که از عناصری که معمولاً فیلمهای ژانر هارور استفاده می‌کنند سود می‌برد، اما نکته ترسناک درون‌مایه و تماتیکی است که به باورهای خرافه گونه اشاره دارد.

«درگذشته و سال‌های دور اگر کسی بیماری طاعون می‌گرفت او را به جرم هم‌نشینی با شیطان آتش می‌زدند» فیلم تقابل قهرمان و ضدقهرمان را در پیرنگ سه‌پرده‌ای فیلم به نمایش می‌گذارد، استوار با بازی درخشان نوید پور فرج که نوید ظهور یک ستاره در سینمای ایران است باید برای مقابله با جن و افکار جن‌زده روستا و همچنین همکاران بی تعهد خود مسیر پر ماجرایی را طی کند و آمردان ضدقهرمانی است که مورد اطمینان مردم روستا است.

تقابل و تناظر این دو در سایه عشقی که استوار به خانم دکتر جوان روستا دارد، پدید آوردنده درام است که مخاطب پیوند خود با اثر را همراه با دلهره و تشویش طی می‌کند و باید به عوامل سازنده فیلم که راه سختی را برای ساخت چنین اثری پشت سر گذاشتند خسته نباشید گفت. سینمای ما به‌شدت به ساخت این‌گونه ژانرها برای تنوع دادن به سینما و خارج کردن از فضای آپارتمانی تهران نیاز دارد.

فیلم‌نامه: ارسلان امیری، تهمینه بهرام و آیدا پناهنده، تهیه‌کننده: روح‌الله و سمیرا برادری، مدیر فیلم‌برداری: محمد رسولی، مدیر هنری: محمدرضا شجاعی، تدوین: عماد خدابخش، بازیگران: نوید پور فرج، پوریا رحیمی‌سام، هدی زین‌‌العابدین، باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی، صالح کریمی و زاهد زندی

نمره منتقد به این فیلم: 3 از پنج نمره به معنای خوب است.

231430