برگزاری سلسله نشست‌های خلیج فارس در دانشگاه شیراز

مسئول دفتر مرکز مطالعات راهبردی خلیج فارس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز از برگزاری سلسله نشست‌های خلیج فارس، «قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه ای» خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، امین صادقی بکیانی ضمن بیان اینکه این نشست‌ها به شکل وبینار و مجازی است، از سخنرانان این نشست‌ها نام برد و گفت: محمدرضا محمدی؛ پژوهشگر مؤسسه آینده پژوهی جهان اسلام روز ۲۱ بهمن (آمریکا) و دکتر ولی گل محمدی؛ استاد روابط بین الملل دانشگاه تربیت مدرس ۲۸ بهمن (ترکیه) به سخنرانی می‌پردازند.

وی همچنین از سخنرانی رئیس مرکز مطالعات بین المللی صلح - لندن در این نشست‌ها خبر داد و گفت: دکتر سید سلمان صفوی ۵ اسفندماه از انگلستان مهمان این رویدادهاست.

وی از فرزاد سلطانی، پژوهشگر مرکز مطالعات و پژوهش‌های تخصصی دریایی از کشور فرانسه به عنوان دیگر سخنران سلسله نشست‌های یادشده نام برد که ۱۹ اسفند به ارائه سخن می‌پردازد و همچنین دکتر بهاره سازمند، استاد گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران، ۲۶ اسفند سخنرانی می‌کند.

صادقی بکیانی با اعلام اینکه تا پایان سال سه شنبه‌های هر هفته ساعت ۱۸ این نشست‌ها برگزار می‌شود، افزود: علاقه مندان به حضور در این برنامه‌ها نام و نام خانوادگی خود را به فضای مجازی ۰۹۳۷۴۷۰۵۷۶۶ ارسال کنند تا امکان حضورشان فراهم شود.

وی با این حال تصریح کرد: اولویت با دانشجویان علوم سیاسی، روابط بین الملل و مطالعات منطقه‌ای است و برای شرکت کنندگان در این نشست گواهی شرکت در وبینار صادر می‌شود.

به گفته مسئول دفتر مرکز مطالعات راهبردی خلیج فارس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز، پوریا هاشمی موحد، کارشناس مسائل روسیه روز ۱۲ اسفندماه در این نشست‌ها صحبت خواهد کرد.

منبع: مهر

231382