بیت کوین 3.5 میلیارد تومانی در راه است؟

روند اصلاحی در بیت کوین از 42 هزار دلار تا 30 هزار دلار یک روند اصلاحی کاملا منطقی می باشد و بازار در چهارچوب یک بازار مالی آزاد روند رشد و اصلاح منطقی از خود نشان داده است. روند رشد بیت کوین میتواند تا محدوده 142000 دلار بالا برود.

به گزارش سایت خبری پرسون، در این گزارش قصد داریم روند بیت­کوین را در کانال بلند مدت مورد بررسی قرار دهیم و همچنین مقایسه ای بین وضعیت فعلی بیت­کوین و انطباق آن با چرخه روانشناسی بازارهای مالی را مورد بررسی قرار داهیم.

همه روند های موجود در بازارهای مالی همواره دارای صعود و نزول هستند. اگر ما بر اساس روانشناسی چرخه بازارهای مالی قصد تحلیل روند بیت­ کوین را داشته باشیم، می توانیم از زیر شاخه های این مجموعه به این نتیجه برسیم که بیت­کوین در حال حاضر در مرحله امیدواری قرار دارد. روندهای صعودی شامل مراحل ناباوری، امیدواری، خوش بینی، باور، شور و اشتیاق، رضایت­مندی می باشد و روند های نزولی شامل خودخوشنودی، اضطراب، انکار، وحشت، تسلیم، عصبانبت و افسردگی می باشد. کلیه مراحل را می توان در نمودار زیر مشاهده کرد.

اگر نگاهی به وضعیت فعلی شاخص کل بورس ایران بیندازیم، به وضوح مشاهده می شود که نمودار در مرحله عصبانیت قرار دارد.

حال به این موضوع می پردازیم که در صورت انطباق چارت کلی بیت کوین با نمودار ارئه شده، کاملا مشخص است روند در مرحله امیدواری قرار دارد و تا رسیدن به قله رضایتمندی فاصله زیادی داریم.

در حال حاضر نشانه هایی از روند صعودی در حرکت بلند مدت مشاهده می شود و در ادامه این روند می تواند نمودار بیت کوین را به سمت سقف کانال که اعدادی حدود 140 الی 170 هزار دلار است هدایت کند. در صورت شکست سقف کانال در محدوده ذکر شده اعداد 300 هزار دلار در دسترس خواهد بود.

در ادامه قصد بررسی روند بیت کوین رو داریم. نمودار بیت کوین از سال 2010 تا کنون در کانال صعودی قرار دارد که همواره بین کف و سقف این کانال در حال حرکت می باشد. بیت کوین توانسته در تازه ترین استارت روند صعودی خود از مبلغ 5000 دلار به 42000 هزار دلار دست پیدا کند و به علت اینکه عدد 42000 دلاری روی خط میانی کانال بلند مدت قرار گرفته است با مقاومت سنگینی روبرو شده و این مقاومت باعث ایجاد اصلاح در روند صعودی بیت­کوین شده است.

محمد میرزایی

231377

نظرات شما ( 1 نظر )

ماندانا |
جمعه 17 بهمن 139910:42
ممنون مفیدبود